Тренд коришћења плавих седишта у авионима почео је пре неколико деценија и и даље остаје актуелан.
Авио-компаније попут „Рајан ера“, „Бритиш ервејза“ и „Американ ејрланса“ бирају плава седишта са добрим разлогом, јер ова боја има позитиван психолошки утицај на путнике.
Најџел Гуд, признати дизајнер у области авијације, истиче да је основни циљ њиховог дизајна истаћи бренд авио-компанија и учинити га препознатљивим, али такође наглашава да је кључна брига стварање комфорног ентеријера који пружа пријатно окружење и смањује стрес током путовања.
Гуд истиче да плава боја има смирујући ефекат и да је суштина у стварању што мање стресног искуства за путнике. Ова боја подстиче смиреност, а према речима Анђеле Рајт, ауторке „Водича за психологију боја“, плава је повезана са позитивним атрибутима попут поверења, ефикасности, ведрине и свежине. Рајт додаје да је, с обзиром на честу анксиозност током лета, плава боја одабрана због својих релаксирајућих и умирујућих ефеката.
Преузмите андроид апликацију.