Sigurno su vam, u poslednje vreme dok prolazite novosadskim ulicama, za oko zapali nečujni dvotočkaši koji izgledaju identično kao i klasični skuteri.
Trend, koji je osvojio Evropu, sve više osvaja i naše sugrađane, međutim, oni koji se dvoume da li da se i oni uvrste u vozače ovih vozila, u ovom tekstu mogu pročitati čitav niz njihovih prednosti i nedostataka.
Ono što je za Novosađane veoma važno jeste da znaju da se prilikom vožnje električnog skutera ne mora nositi kaciga. Ipak, ona je uvek dobrodošla kako biste se zaštitili. Ključna razlika jeste u tome da ako vas zaustavi policija, neće moći da vam naplati kaznu u slučaju da je nemate na glavi.
Električni skuter smatra se “biciklom“ u saobraćaju, zbog toga njemu nije mesto nigde drugde osim na biciklističkim stazama.
Kako se ne ubraja u motorna vozila, električni skuter nije potrebno ni da registrujete, već samo sednete i vozite bez razmišljanja.
Prednost jeste i neuobičajena tišina pri vožnji. Ponekad nas buka koju proizvode klasični motori zaista zamori.
Za razliku od motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji manje goriva troše na otvorenom putu, a u gradskoj vožnji ga “jedu“, električni skuteri u gradskim uslovima troše mnogo manje energije jer kočenjem zapravo pune bateriju i omogućavaju duže napajanje motora.
Kako imaju mnogo manje delova od klasičnih skutera, veoma su fizički lagani i generalno lakši za upravljanje. Taj manjak delova pokazuje svoju prednost i pri održavanju.
Na ovim skuterima ne postoji servis ulja, filtera, svećica, lanaca, kvačila itd…
Pri kupovini vam se mnogo više isplati kupiti električni skuter, a pogotovo sada kada je država omogućila subvencije za kupovinu ovih dvotočkaša u iznosu od 250 do 500 evra.
Uštedu ćete, takođe, napraviti i na gorivu. Da napunite bateriju električnog skutera košta vas 11 puta manje od punjenja rezervoara.
Prema određenim statistikama pronađenim na više relevantnih sajtova pređeni kilometar na električnom skuteru u proseku iznosi 0,56 dinara, dok na klasičnom skuteru košta 6,13 dinara.
Po zvaničnim istraživanjima širom sveta dvotočkaši sa unutrašnjim sagorevanjem proizvode 16% više štetnih gasova od četvorotočkaša, tako da korišćenjem električnog skutera njegov vlasnik ne štiti okolini.
Pored svih nabrojanih prednosti vezanih za vožnju električnih skutera, veoma je važno da uvek imate u glavi da zbog njegovog tihog rada uvek morate biti za nijansu oprezniji u saobraćaju.
Preuzmite android aplikaciju.