Način na koji deca drže olovku može imati značajan uticaj na brzinu pisanja, kvalitet rukopisa i nivo zamora tokom procesa pisanja.
U početku, deca često drže olovku celom šakom, što rezultira nepreciznim pokretima i jakim pritiskom na papir. Ovaj stil često primećujemo kod mališana koji tek kreću u proces pisanja.
Sa razvojem motoričkih veština, oko druge i treće godine, deca počinju da koriste tri prsta – palac, kažiprst i srednji prst – za držanje olovke, ali i dalje koriste pokrete cele šake.
Ovo može rezultirati većom preciznošću, ali i dalje nedostaje kontrola pokreta.
Pravi preokret dolazi oko četvrte godine kada deca počinju da drže olovku sa četiri prsta, koristeći prste, a ne celu šaku, i počinju da kontrolišu pritisak na papiru.
Najvažniji korak u razvoju pravilnog hvata olovke dolazi oko pete godine, obično pre nego što deca krenu u školu. Ovaj hvat, poznat kao „tripod“, podrazumeva držanje olovke sa tri prsta – palcem, kažiprstom i srednjim prstom – dok su ostala dva prsta savijena.
Olovku drže vrhovima prstiju i koriste samo pokrete šake i prstiju. Ovo omogućava punu pokretljivost i preciznost sa minimalnim naporom.
Ako primetite da vaše dete ima nepravilan hvat olovke za svoj uzrast, važno je da ga ispravite.
Grafomotorna veština se razvija vežbanjem, pa je korisno detetu davati olovku od najranijeg uzrasta kako bi se izbegli problemi kasnije u školi.
Pored toga, vežbe za pažnju i koncentraciju igraju ključnu ulogu u razvoju pravilnog hvata olovke. Vežbe za finu motoriku takođe su od velike pomoći.
Ako primetite da vaše dete ima problema sa držanjem olovke, ne ustručavajte se da potražite pomoć od stručnjaka.
Postoje i posebni držači za olovku koji mogu pomoći detetu da razvije pravilno držanje, poboljša pritisak olovke na papiru i olakša proces pisanja.
Novi detalji „Osmeha Vojvodine“ – 164,4 kilometra puta za povezivanje Novog Sada, Sombora i Kikinde
Preuzmite android aplikaciju.