Стручњаци се питају да ли ће Пељешки мост остати маргинализован.
Наиме, док у Хрватској траје еуфорија око скорог пуштања у саобраћај Пељешког моста, Јавно предузеће “Аутоцесте ФБиХ” објавило је јавни позив за израду идејног и главног пројекта дела Јадранско-јонског коридора, деоница Столац – Интеррегионални чвор Почитељ код Чапљине, дужине око 23 километра.
Како је раније саопштено, ауто-пут би водио до црногорске границе код Нудола, након чега би се продужио до границе с Албанијом.
Вест о јавном позиву за хрватску страну не би била толико важна да за собом не повлачи нови могући проблем саобраћајне (не)повезаности Дубровачко-неретванске жупаније. Многи се већ питају постаје ли Почитељ главно чвориште на путу од Трста до Грчке, а нови Пељешки мост тек локална обилазница, преноси Индикатор.ба.
Пељешки мост губи на значају
У тексту под насловом “Јадранско-јонски ауто-пута неће преко Дубровника, него преко Требиња”, “Дубровачки вјесник” пише да након 20 година чекања на путну спону југа Хрватске са остатком те земље, нико не жели ни да помисли да би Пељешки мост с приступним путевима могао “изгубити на цени” ако регионални крак Јадранско-јонског ауто-пута крене кроз залеђе, од Почитеља до крајње тачке Аранђелова код Требиња на граници са Црном Гором и у потпуности заобиђе територију Хрватске, преноси Инвеститор.
Досад се о јадранско-јонском саобраћајном правцу говорило као бенефиту за саобраћајно изоловани југ Хрватске, посебно због довршетка Пељешког моста и очекиваног проласка ауто-пута подручјем Неума.
“Хоће ли се највећи хрватски инфраструктурни пројекат уклопити у тај калуп требало би да буде јасније након 15. марта, кад истиче рок за пријаву понуђача заинтересованих за изградњу деонице Столац-Почитељ. Уговорна вредност документације је процењена на 6.000.000 милиона конвертибилних марака без ПДВ-а, а планирани рок завршетка је 18 месеци. Почетак трасе у Почитељу пројектанти виде као спој с паневропским Коридором VC (од Венеције до Кијева), а осим кроз општине Столац и Чапљину обухватио би и Равно, Љубиње, Требиње и ишао даље према Црној Гори, без видљиве везе са Хрватском”, преноси “Дубровачки вјесник”.
У хрватским стручним и политичким круговима, међутим, не сматрају да ће на будућем саобраћајном правцу Пељешки мост остати маргинализован.
Преузмите андроид апликацију.