Почетна > Спорт > Аутомото
Аутомото

Да ли нова правила Формуле 1 функционишу?

Ако на тренутак заборавимо очајан старт Луиса Хамилтона, време је да се запитамо: Да ли нова правила у Ф1 функционишу?
Фото: Танјуг/AP Photo/Hassan Ammar

Возач Мекларена Лендо Норис каже да функционишу.

„Све је 100 одсто боље. Успели су са намером да унапреде тркање. Мислим да су ове четири трке донеле напредак у односу на претходну годину“, рекао је Норис који је у Имоли завршио као трећи, иза двојца Ред Була.

Занимљивије и неизвесније трке су заиста биле циљ свеобухватних промена правила које су уведене ове године, али носилац комерцијалних права Формуле 1 и управљачко тело ФИА били су конкретни у погледу онога што покушавају да постигну.

Циљ је био да се аутомобилима омогући да ближе прате једни друге, да се смањи разлика између најбољих и оних не толико добрих како би се више тимова борило за победе, и да се омогући возачима да што дуже возе максималном брзином.

Извршни директори Формуле 1, легендарни Рос Брон, био је ипак мање умеренији.

Он сматра да промене нису драматичне и да се јасно зна ко је фаворит, а ко аутсајдер, али и да се смањила разлика између тимова који су у средини.

Зато после четири трке сви тимови имају бар по један освојен бод.

Да ли аутомобили могу ближе да прате једни друге? Одговор је – да.

Могуће је да се остане ближе иза других аутомобила, дуже него раније. То смо најбоље видели за викенд у Имоли где је било по пет-шест аутомобила у “возићу”.

„Осећам да је то напредак у односу на претходну сезону, Прилично сам задовољан оним што сам видео. Верујем да сада можемо да се тркамо много ближе једни другима“, сматра Пјер Гасли, возач Алфа Таурија.

На овом фронту, велика промена је начина на који функционише аеродинамика аутомобила, како би се осигурало да аутомобил који иде иза има мање ометан проток ваздуха, односно да може да остане знатно ближе аутомобилу испред.

Али, да ли то значи да су трке боље? Ово је субјективно питање, а одговор обухвата аспект који остаје контроверзан – помоћ ДРС система при претицању.

Ове године је свакако било више претицања, поготово на прве две трке када смо видели како Леклер и Верстапен један другом, од кривине до кривине, крају прву позицију.

Да, нови аутомобили су омогућили возачима да се лакше приближе једни другима. Међутим, да ли је претицање постало превише лако?

ДРС је скраћеница од Систем смањења отпора и уведен је још 2011.

Систем се користи само у одређеним зонама на стази и то само под условом када је возач унутар једне секунде од аутомобила испред.

Возач притском на дугме активира ДРС и тако отвара део задњег крила, што смањује аеродинамички отпор и повећава праволинијску брзину аутомобила.

Међутим, ДРС је знатно моћнији на новим аутомобилим у 2022, што значи да даје аутомобилу иза себе већу предност него раније.

Леклер каже да је ДРС потребан систем, међутим, да би он више волео да претиче у кривинама, на кочењу, точак уз точак, него на правцу, као на ауто-путу. Наиме, ДРС је уведен да учини претицање могућим, а не неизбежним као сада.

„Волео бих да скинемо ДРС и да видимо каква је трка у ствари, да ли смо у могућноти да боље претичемо него раније. ДРС је доведен као помоћ при претицању, али сада осећам као да је то једина ствар која нам омогућава да се претичемо. Знате, ДРС није постоја у Формули 1 пуних 70 година. Уведен је као експеримент, међутим, остао је. Мислим да претицање мора да остане тежак и напоран маневар“, сматра Себастијан Фетел.

Поново се враћамо на Имолу. Албон, Гасли и Хамилтон су више од пола трке возили један за другим, без прилике да се претичу, јер су стално били унутар једне секунде, односно користили су ДРС један против другог.

Зато ће се наставити дебата о томе да ли је ДРС потребан, као и да ли би могао да функционише другачије.

Тркање и обилажење подижу адреналин, претицање у брзој траци, стално и непрекидно из круга у круг позива да узмете даљински у руку и промените канал.

Хамилтон: Није крај

Последњих дана у круговима Формуле 1 се спекулисало да би ова сезона могла да буде и последња за Луиса Хамилтона, али он не мисли тако.

И поред лошег старта и тренутно седме позиције у генералном поретку возача, Хамилтон не планира да одустане тако лако, иако има 28, а лидер Шарл Леклер 86 бодова.

Осврћићи се на последње написе у медијима, Хамилтон је на свом Инстаграм профилу уз фотографију из гараже Мерцедеса, написао:

“Радим на свом ремек делу, ја ћу бити тај који ће одлучити када је све готово”.

Хамилтон је, иначе, допутовао у Мајами где се у недељу (21.30) вози пета трка шампионата.

Banjaji pol pozicija u Heresu

 

Преузмите андроид апликацију.