Ланци за снег су један од важнијих делова зимске опреме коју треба да имате у возилу, нарочито ако живите у брдско-планинским пределима или се током снежних падавина запутите аутомобилом ван града.
Осим класичних ланаца, већ неко време постоје и текстилна помагала за вожњу на снегу која су се сада развила у праву алтернативу.
Уз мерење вучне силе, први пут је коришћена и метода коју је развио овај ауто-клуб за објективно одређивање преноса снаге при стартовању возила на снегу.
Испитивање је спроведено на аутомобилу опремљеном гумама димензија 225/50 R17, а упоредо са три врсте платнених, тестирани су и класични ланци шест произвођача.
Како кажу у аустријском ауто-клубу, ниједан од укупно девет тестираних модела није постигао највишу оцену врло добар (пет звездица). Ипак, генерално резултат је позитиван са шест добрих оцена (четири звездице) и три задовољавајуће (две звездице).
– Изненадило нас је да текстилна помагала ни на који начин нису инфериорна у поређењу са перформансама класичних ланаца за снег, када се ради о преносу снаге при стартовању возила – наглашава Стефан Кербл, механичар ÖAMTC-a.
Када су у питању монтажа и руковање, платнена помагала чак имају предности у односу на конвенционалне ланце за снег.
Међутим, чињеница да је шест испитаних ланаца за снег и даље генерално супериорно у односу на текстилне алтернативе у тесту, резултат је њихове поузданости и трајности.
Стефан Кербл објашњава:
– Тестне вожње су водиле, између осталог, и преко суве руте од максимално 50 километара, максимална брзина била је заснована на спецификацијама произвођача, али је износила највише 50 km/h. Чак и након релативно кратке удаљености, видљиви су јасни знакови истрошености на текстилним помагалима са рупама у структури материјала.
Стручњак ÖAMTC-a није у потпуности задовољан у том погледу чак ни са неким конвенционалним ланцима за снег.
Наиме, трагови трошења на њима нису били претерно видљиви, али једна карика ланца у једном од модела је пукла, вероватно због преоптерећења.
Преузмите андроид апликацију.