Почетна > Бизнис
Бизнис

Да ли ће се у Србији производити батерије за електричне аутомобиле?

О загађености, електричним возилима и батеријама, литијуму и јадариту говорило се јуче на конференцији „Look up” на Копаонику.
Фото: Pexels/Rathaphon Nanthapreecha

Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије, отварајући конференцију „Look up” на Копаонику рекао је да се у централној и источној Европи дешава инвестициона револуција када је реч о батеријама и електричним аутомобилима. Јер азијске земље селе производњу на Стари континент.

Неке азијске компаније су код нас желеле да отворе своје фабрике, али зато што нисмо део јединственог европског тржишта отишле су у Мађарску.

„Уздај се у себе и у своје кљусе, створите профит и инвестирајте, а оно што дође из ЕУ и кад дође то је слаткиш на колачу”. Рекао је Дејан Илић, научник и иноватор, на панелу који је био посвећен електричним аутомобилима и батеријама на Копаонику.

Према његовим речима литијумске батерије су достигле свој врхунац развоја. То што данас имамо је најбоље што је човек до сада створио. Тренутно имамо само две од стотину фирми које су покушале да направе батерије за електричне аутомобиле „тесла” и БИД. Неочекивано највећи број продатих електромобила је у Кини. Постало је ствар престижа поседовати тај аутомобил који кошта око 100.000 долара. Према његовој оцени продаја електричних аутомобила у Европи ће порасти оног момента када цене аутомобила буду око 20.000 евра. Корејске фирме инвестирају свуда у свету у производњу батерија и једна корејска фирма у Смедеревској Паланци управо производи каблове за електричне аутомобиле.

Илић је такође рекао да америчка влада субвенционише производњу батерија. Да Немачка субвенционише производњу и да је у тој земљи ове године продато око 750.000 електричних аутомобила.

Đedović: Potrebna ulaganja od 32 milijarde evra za dobijanje čiste energije

 

Преузмите андроид апликацију.