Почетна > Бизнис
Бизнис

Црна Гора задовољна посетом, не и зарадом

Хотели и плаже су пуни, приватни смештај нешто више од половине, али како су гости исцрпљени кризом приходи су мањи и нису у сразмери с посетом.
Фото: Unsplash/gratilo

Број гостију у односу на 2019. годину је и на нивоу 70, а негде 40 одсто. Гости су претежно из региона потом из Украјине, Казахстана, док их је из Европе у малом броју, пише црногорски лист Побједа.

Како је Побједи казала директорка Туристичке организације Будва Маја Лијешевић у приватном смештају обрави око 19 000 туриста, док је у хотелима нешто више од 13 000.

“У 103 отворена хотела (од укупно 134) најбројнији гости су из Србије, Украјине, Босне и Херцеговине и Израела, док су присутни гости и из Казахстана, Француске, Русије, Пољске, Турске, Немачке, Грчке, Италије, Албаније, Македоније и Црне Горе.

Када се посета упореди са рекордном 2019. годином, по њеним речима, у хотелском смештају остварено је 97 одсто резултата, док тај проценат у приватном смештају износи 59 одсто.

Црна Гора очекује појачан промет у наредним данима, а повољна епидемиолошка ситуација представља кључни фактор.

Лијешевић тврди да су цене услуга и смештаја ниже него пре короне, а ту су и акције за породице.

“Може се слободно рећи да је летовање на Будванској ривијери никад приступачније”, казала је Лијешевић.

Очекују, истиче она, и добру постсезону.

“Међутим, продужетак сезоне зависи од више фактора. Најприје, повољна епидемиолошка ситуација како у Црној Гори, тако и у окружењу представља предуслов за одвијање добре туристичке сезоне, а тиме и постсезоне”, казала је Лијешевић.

Сувласник Хотелске групе “Монтенегро старс“ Жарко Радуловић каже да су хотели ове групације пуни од почетка сезоне, али да се број гостију не може поредити са приходима.

“Сезона је добра, предсезоне није ни било, а за постсезону ћемо да видимо“. Веома је разочаран тиме да има 58 000 незапослених, а да он не може наћи раднике.