Често се у српском друштву може приметити одређена стигматизација послова који захтевају физички рад. Послови који су некад представљали основу уређеног друштва, данас као да су испод части.

Иако за такве професије важе и приче о малим платама и лошим условима рада, присутност великог броја агенција које пружају услуге чишћења простора у Србији показују да је потражња за чистачима пословних и приватних простора у рангу потраге за искусним информатичарима.
Милош Турински, портпарол „Инфостуда”, објашњава да је то један од најтраженијих послова на тржишту рада, али наглашава да се суочавамо са озбиљним дефицитом радница које би га обављале.
Власница једне од агенција за чишћење каже да постоји велика заинтересованост за рад у овој струци и да су услови задовољавајући. Конкуренција, пак, чини да ситуација на тржишту буде захтевнија, али добра реклама и одржавање сталних муштерија су кључни за додатно развијање бизниса.
Међутим, други предузетници сматрају да проблем проналаска радника лежи у представљању ове професије као „срамотне” у друштву.
– Ја сам у овом послу од самог почетка, када сам пре 15 година завршила Вишу економску школу. Будући да сам припадница ромске националне мањине, врата су ми била затворена и нисам могла да нађем посао у својој струци – каже Слађана Маринковић, власница агенције „Ас клин”, којој је посао чистачице представљао одскочну даску за успешан и пристојан живот.
Њено одрастање у породици која се бавила приватно чишћењем, али и чињеница да је била у другом стању, навело ју је да своје финансијске и животне потребе покрије помагањем својим родитељима у овом послу.
“Мајка ме је научила послу, али ми је и пронашла и првог клијента. Нисам знала ништа на почетку да радим, али сам се, кроз праксу, лепо снашла. Почела сам да примам препоруке” истиче она.
Како наводи, након шест година самосталног рада, пожелела је нешто више за себе, те се пријавила на државни конкурс који је имао за циљ субвенционисање социјалног предузетништва.
– Ја сам одувек мислила да могу од тог посла нешто да направим. Пријавила сам се и добила на конкурсу – наводи Маринковићева.
Знање из економије које сам стекла кроз образовање ми је много помогло да се пробијем на тржишту, али и такође рекламирање преко претраживачке платформе „Гугл”.
Данас она води агенцију у којој, заједно са својим тимом, граде мрежу клијената којима пружају услуге чишћења пословних и приватних простора.
Преузмите андроид апликацију.