Венеција је водена земља чуда са 177 канала и нема бољег начина да истражите овај романтични лавиринт него вожњом гондолом.
Вожња гондолом је искуство које свако треба да доживи бар једном током посете овом неупоредивом граду на води.
Немојте сматрати да је то практичан превоз воденим таксијем који ће вас одвести од тачке А до тачке Б. Већина од процењених 15 милиона посетилаца који сваке године хрле у историјску Венецију не могу да одоле традицији.
Гондоле имају своје корене у древној историји
Грациозне гондоле су коришћене за кретање овим јадранским градом више од 10 векова, а најранија забележена употреба датира из 1094.
Оне су некада биле главни вид превоза око венецијанских канала. Крајем 16. века постојало је око 10.000 гондола које су стварале водене саобраћајне гужве широм града. Данас, међутим, у Венецији постоји око 425 гондола.
Није лако постати професионални гондолијер
Потребно је више од 400 сати обуке и шегртовања да би се савладали маневри веслања, окретања, успоравања, леђног хода и неопходних маневара заустављања.
Стајање на задњем делу чамца, компензовање таласа који се узнемиравају, избегавање саобраћаја глисера, вијугање кроз уске канале, губљење испод мостова, ударање зидова све то захтева вештину и равнотежу.
Певање је бонус који не поседују сви гондолијери, прво питајте да ли да очекујете серенаду. Гондолијери морају да положе ригорозан испит из венецијанске историје и знаменитости, а постоје и захтеви за страни језик.
То је племенита професија која се преноси с генерације на генерацију и годишње се издају само 3 до 4 нове лиценце гондолијера.
Прва жена гондолијера или гондолијера добила је лиценцу 2010.
Ђорђија Босколо, 24-годишња ћерка 40-годишњег ветерана гондолијера, прва је положила услове и добила лиценцу.
Друга жена, Алекс Хаи из Немачке, тренирала је годину дана, али неколико пута није положила званични тест (верује због дискриминације) и приватно је запослена у хотелу као водич за гондолијеру.
Гондоле су намерно изграђене укосо
Свака гондола је дуга 35′ 6″ и 4′ 6″ широка, али лева страна је 10 инча дужа од друге. Ова асиметрија помаже у равнотежи тежине гондолијера који стоји позади. Такође компензује тенденцију чамца да се љуља лево док гондолијер непрестано весла десно.
Елегантан и стабилан дизајн овог чамца са равним дном добро је прилагођен плитким условима венецијанске лагуне и повременим блатњавим равнима у каналима јер може да плови у само неколико инча дубине воде.
Феро на предњој страни је функционалан и пун значења
Украс за хаубу на прамцу зове се феро и пун је симболике. За почетак, у облику је слова S који представља кривину Великог канала док дели острво Венецију.
Шест зубаца представљају шест округа Венеције, познатих као сестиери. Онај зуб окренут уназад симболизује острво Ђудека које се налази јужно од главног острва Венеције.
Украс на врху феро одјекује облик дуждеве капе (изабрани судија републике), а мали лук између процвата и горњег зупца представља мост Риалто.
Феро такође служи и као нека врста заштитног браника у случају да се гондола судари са другим чамцима или зидовима, плус је противтежа за гондолијера који стоји позади.
Преузмите андроид апликацију.