У Аустрији се у протеклом периоду бележи значајан раст цена прехрамбених производа и нестала је ценовна разлика између дисконта и супермаркета.
У протекле четири године су у великој мери скочиле цене свих производа пре свега из нижег ценовог ранга, закључак је Удружења за информисање потрошача (ВКИ).
Ценовна разлика између дисконта и супермаркета све више нестаје, а упоређивање цена постаје све важније приликом куповине.
У 2018. години је разлика између дисконта и супермаркета била још на шест одсто, а ове године се смањила на три одсто, тврдио је ВКИ.
Од јула 2018. до августа ове године су јефтинији прехрамбени производи поскупели за између 22 и 27 одсто, а производи познатих марки за 22 до 24 процената.
Најмањи раст цена забележен је код „био-производа“, где је износио 15 до 17 одсто.
„Упадљив је био скок цена појединих производа у нижем ценовном сегменту. Цена биљних уља се у последње четири године удвостручила, а у једном случају за чак 144 одсто“, констатовао је ВКИ.
Удружење истиче да се раст цена од 50 до 70 одсто бележи и код хлеба, тоста, брашна, тестенине.
То, указују, важи и за разне замрзнуте производе и саламе.
„Ко тренутно жели повољније да пазари мора у сваком случају поредити цене“, саветује Кристијан Корхер, шеф сектора за истраживање у ВКИ.
Za osiguranje snabdevanja ponovo se troše rezerve u Austriji
Преузмите андроид апликацију.