Почетна > Бизнис
Бизнис

Цене ауто батерија значајно падају у наредној деценији

Аутомобилска индустрија се већ усмерила и иде у правцу производње возила на батерије. На улицама их је све више, државе их субвенционишу – иако технолгија још није оптимална и није баш исплатива.
Фото: Unsplash/Kenny_Leys

Од када је компанија Тесла 2008. године направила модел с литијум-јонским батеријама, број електричних ауотмобила је порастао за осам милиона.

Проблем је што цена батерије чини трећину од укупне цене електричног аутомобила, па је смањивање трошкова њихове производње опредељујући услов да постану конкурентни конвенционалним аутомобилима.

Цене готово свих сировина у ауто-индустрији расту, батерије су најскупљи део електричних аутомобила, али цене литијум-јонских батерија су почеле да падају.

Према подацима консултантске агенције Блумберг, цена киловат сата батерије у паметним телефонима и другим уређајима тренутно износи 132 долара, 6 посто ниже од цена 2020. и 89 посто ниже од цене 2010. године. Стручњаци тренутно помињу цену батерија за електричне аутомобиле од 118 долара по киловат сату.

Извесно је да ће се производња батерија и даље развијати. Тренутно просечан трошак за један киловат-сат енергије из литијум-јонске батерије износи 130 долара. Циљ је да износи 100 долара и тада би већ електрични аутомобили могли да конкуришу конвенционалним. Произвођачи батерија би могли да остваре овај циљ у следећих неколико година.

Потражња за батеријама ће расти, а њихова цена ће бити све нижа, закључили су у листу Економист.

Кинеска компанија КАТЛ која батеријама снабдева Теслу, Дајмлер, Фолксваген и друге произвођаче електро-аутомобила, представила је летос прву генерацију своје натријумске батерије. Таква батерија ће бити јефтинија, мање запаљива, имаће дужи век трајања и биће отпорнија на ниске температуре од литијум-јонских – и литијум-феро-фосфатних батерија.

Стручњаци кажу да натријум-јонске батерије могу да се пуне само 1 500 пута, у поређењу са два до четири више пута код литијумских варијанти. Компанија је понудила прелазно решење – систем за комбиновану употребу литијумских и натријумских батерија, али и истакла да истражује даље и да очекује врхунске резултате.

Tojota planira liniju od 30 modela vozila na elektro pogon

 

Преузмите андроид апликацију.