Hrvatska pooštrila procedure ulaskom u šengen zonu, Mađari godinama namerno rade usporeno, a mogu da propuste dvostruko više kamiona od 300 koliki je dnevni limit, ističe Neđo Mandić iz Udruženja „Međunarodni transport”.
Sredinom maja na graničnom prelazu „Horgoš” kamioni su u koloni dugoj oko tri kilometra čekali da izađu iz Srbije od 9 do 11 sati. Na prelazu „Batrovci”, na izlaz su čekali od 16 do 18 sati. Na ulazak u Srbiju na „Horgošu” se čekalo pola sata, a na „Batrovcima” šest časova, naveo je Tomislav Momirović, ministar trgovine, dodajući da ovi podaci samo potvrđuju da je osetno jednostavnije kamionima iz EU da uđu u Srbiju i da se granične inspekcije naše države trude da ubrzaju procedure, dok sa druge strane pogranični organi država članica EU imaju mnogo komplikovanije procedure.
U Udruženju prevoznika tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju „Međunarodni transport” priznaju da je čekanje na graničnim prelazima zapravo hronični problem, posebno izražen otkako je Hrvatska pre dve godine donela odluku o prekategorizaciji puteva, a potom ove godine ušla u šengen zonu. Kako objašnjava Neđo Mandić, predsednik udruženja, to znači da su procedure pooštrene, i da se mnogo više vozila pregleda, da su kontrole detaljnije i vremenski duže.
„Slike sa kolonama kamiona na teretnim terminalima u Srbiji su uobičajene, iako je taj problem u suštini lako rešiv. Sa jedne strane graničnog prelaza zasad imamo jednu kolonu kamiona i jednu vagu. Kada bi se obezbedile po dve vage, čekanje na prelazima bi bilo dvostruko manje“ smatra Mandić, priznajući da je ovaj predlog nadležnima predočen još pre nekoliko godina.
„Sa kolegama iz Hrvatske u načelu smo sve dogovorili, da se trase prošire i postave te vage, ali otad ništa konkretno nije preduzeto. Ista situacija je i sa Mađarskom. Ipak, njihovi granični organi su poseban problem, jer već nekoliko godina namerno rade usporeno“ dodaje Mandić.
„U ovom momentu naši i kapaciteti granice sa Mađarskom mogu dnevno da propuste dvostruko veći broj vozila nego što se to sada radi, pokazalo je istraživanje. Inače, dnevno se propušta 300 kamiona i ni jedan više, što su neki protokoli. To znači da ipak nedostaje dobre volje za rešenje problema“ navodi on i otkriva da je udruženje nedavno dobilo sažetak protokola koji je potpisan u Budimpešti, gde je tačno navedeno šta će se sve uraditi u narednim godinama.
Pametne elektoenergetske mreže značajne za sistem i potrošače
Preuzmite android aplikaciju.