Početna > Biznis
Biznis

CD nije mrtav – opet raste prodaja

Iako striming u današnje vreme donosi ogroman novac muzičkoj industriji, CD još nije mrtav.
Foto: Unsplash/Chris Yates

Prema podacima iz zvaničnog godišnjeg izveštaja, prihodi od prodaje CD-ova su porasli za 21 procenat na 584 miliona dolara u 2021. godini.

To je prvo povećanje prihoda od prodaje CD-ova u SAD-u još od 2014. godine. Rezultat je to ponovnog otvaranja muzičkih prodavnica i prodaje CD-ova na koncertima nakon što je pandemija koronavirusa sve zaustavila 2020. godine.

Kao što je bio slučaj u proteklih 15 godina, prodaja vinila takođe nastavlja da raste, a prihod je porastao za neverovatnih 61 posto u 2021. godini na milijardu dolara. Ovo je prvi put da je prodaja vinila dostigla tu granicu još od 1986. godine.

Uključujući druge formate, prodaja „fizičke“ muzike je iznosila 1,66 milijardi dolara u SAD-u prošle godine.

Jedini muzički format koji je doživeo pad prihoda prošle godine je digitalno preuzimanje. Prodaja je pala za 12 procenata na 587 miliona dolara, što je tek za tri miliona više u odnosu na prodaju CD-ova u 2021. godini.

Međutim, prihodi od striminga i dalje rastu, a uključujući platforme poput digitalnog radija, ukupan prihod je porastao za 23,8 odsto na 12,4 milijarde prošle godine.

Plaćena pretplata je donela 9,5 milijardi dolara, što je povećanje za 23 posto u odnosu na 2020. godinu. Mnoge plaćene pretplate su zabeležile povećanje do 11 posto na 84 miliona dolara u proseku.

Brojke mogu varirati tokom godine jer pretplatnici mogu da kupe članarinu, ali i da je otkažu.

Striming je danas glavni „moneymaker“ za muzičku industriju, te čini 83 procenata ukupnog prihoda.

Međutim, uprkos tome, prodaja fizičkih medija predstavlja ohrabrenje za fanove tog formata, ali i uverava umetnike da još uvek mogu zaraditi prodajom CD-ova.


Ferero nastavlja proizvodnju u Rusiji

Preuzmite android aplikaciju.

Oznake