Početna > Srbija
Srbija

Čadež: Strateška pitanja privrede prioritet i u krizama

Srbija postaje područje ekonomskog interesa u oblasti lanaca dobavljača za automobilsku industriju, inovacije i tehnologije. Izjavio je predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež na skupu MSP100 Ekspo u Kragujevcu.
privreda
Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

“Odgovor malih i srednjih preduzeća na globalnu nepredvidivost u uslovima kriza i šansa za dalji razvoj jesu korišćenje komparativnih prednosti. Prilagodljivosti i sposobnosti da se brzo reaguje i snažnije uključivanje u lance dobavljača u oblasti automobilske industrije, inovacija i tehnologija. Gde postajemo područje ekonomskog interesa“, ukazao je Čadež.

Učestvujući na panelu „Kako do MSP500 u 2030: Pokretanje Inicijativa”, Čadež je rekao da je velika šansa za razvoj domaćih firmi težnja velikih svetskih kompanija da lokalizuju i skrate lance dobavljača. Zbog aktuelnih logističkih problema, saopštila je PKS.

“Za veliki dan dobavljača, pre svega za automobilsku industriju, koji PKS u saradnji sa nemačkim partnerima organizuje u septembru, neverovatan je odziv velikih kompanija. Koje će tražiti nove partnere“, istakao je Čadež.

Čadež je ukazao da su u poslednjih nekoliko meseci inicijative i dijalozi sa donosiocima odluka uglavnom bili vezani za hitne situacije. Kao i izazove kako da se reši neka trenutna situacija – bilo da je to pitanje snabdevanja šećerom, ili proizvodnja peleta.

“Problem je što u uslovima kovid krize, a sada ukrajinske krize, sve manje planiramo, razmišljamo i utičemo na strategiju na srednji i duži rok. Sve češće gasimo požare i donosimo kratkoročna rešenja“, rekeao je predsednik PKS.

Vlada: Odlični rezultati mera podsticaja zapošljavanja mladih

 

Preuzmite android aplikaciju.