Pored neosporne funkcionalnosti, mostovi i svojom estetikom utiču na prepoznatljivost jednog grada.
Gradu Novom Sadu, za današnji intenzitet saobraćaja, neophodni su novi mostovi koji će obezbediti sigurna kretanja i uticati na ekonomičnost saobraćaja.
U narednom periodu obale Dunava povezaće tri nova mosta na teritoriji Grada Novog Sada.
Petu etapu izgradnje Bulevara Evrope predstavlja novi most preko Dunava.
Trasa mosta, sa nadvožnim rampama dugim 2,4 kilometara, počinje uklapanjem u Bulevar Evrope, dok nakon rukavca Dunava započinje glavna mostovska konstrukcija, koja se završava na kameničkoj strani integrisanjem u novu kružnu raskrsnicu sa državnim putem IIA reda br. 119 i Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici.
Most će, na delu od Ribarskog ostrva do sremske strane, imati dve kolovozne trake u oba smera, dok će u delu od Ribarskog ostrva do spuštanja na bačkoj strani imati tri trake u oba smera.
Celom dužinom mosta predviđena je razdelna traka sa obostranim pešačkim i biciklističkim stazama, tako da će most biti širok 30-37 metara.
Ova značajna investicija vredna je 175,5 miliona evra.
Na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, koji već 8 decenija strpljivo čekaju novu konstrukciju, biće izgrađen pešačko-biciklistički most.
Za izgradnju mosta sa pristupnim saobraćajnim površinama i rekonstrukcijom postojećeg tunela sa liftovima do gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđave izdvojeno je oko 1,4 milijarde dinara, a investiciju će zajednički finansirati Grad Novi Sad i AP Vojvodina.
Rekonstrukcija tunela krucijalna je za ostvarivanje neposredne pešačko – biciklističke veze između rekreativne zone keja sa novosadske i podunavskog bedema sa Petrovaradinske strane, odnosno Novog Sada i Petrovaradina.
Konstrukcijom podsećajući na stari most, novi most neće narušiti vizure vrednog spomenika kulture i arheološkog blaga – Petrovaradinske tvrđave.
Na trasi Fruškogorskog koridora, prema Kaću, biće izgrađen most preko Dunava čija dužina iznosi 1,4 kilometara.
Fruškogorski koridor povezaće Novi Sad, Irig i Rumu, a izmestiće prolazak teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, pa je njegov značaj, pored evidentnog saobraćajnog, i ekološkog karaktera.
Sem novoplaniranih mostova preko Dunava, a zbog izuzetne opterećenosti saobraćajem i proširenja Sentandrejskog puta, postoji potreba i za izgradnjom novog Sentandrejskog mosta na putu M-22.1 (preko kanala DTD).
Takozvani „most blizanac“, koji se trenutno projektuje, predviđen je neposredno uz postojeći most, a njegovom izgradnjom povećaće se ukupan broj saobraćajnih traka i omogućiti kvalitetniji i brži protok saobraćaja na Sentandrejskom putu.
Novi mostovi, koji su simbol povezanosti u svakom smislu, od izuzetnog su značaja za Novosađane i sve one koji posećuju naš grad jer štede vreme, smanjuju pređenu kilometražu za određene pravce i rasterećuju saobraćajnu mrežu Grada Novog Sada.
Preuzmite android aplikaciju.