Британски произвођач спортских аутомобила Лотус планира да идуће године покрене производњу у својој фабрици у кинеском граду Вухан, како би појачао конкурентност према немачком ривалу Поршеу, а најављује и отварање до 70 продајних салона у Кини до 2024. године.
Главни извршни директор Лотуса, Фенг Ћингфенг, изјавио је за Ројтерс да ће ова компанија у власништву кинеског Гилија и малезијског произвођача Етика Аутомотив, у погону у Вухану у почетку производити око 2.000 компактних СУВ возила.
Фабрика, која је још у изградњи, требало би да до 2023. године достигне пун производни капацитет од 20.000 аутомобила годишње, рекао је Фенг британској агенцији у телефонској изјави из Хангџоуа, града у којем је седиште компаније Гили.
Према његовим речима, аутомобили ће бити у сличној класи као Порше, и нешто вишој класи од BMW-а и Аудија.
Додао је да ће Лотус следеће године отворити више од 20 продајних салона, прво у великим градовима попут Пекинга и Шангаја, након чега ће наставити са ширењем мреже током наредне две године, која ће бројати од 50 до 70 продајних пунктова широм земље.
Продаја луксузних аутомобила расте у Кини јер је због корона ограничења путовања потрошачима на највећем светском тржишту аутомобила остало доста новца за потрошњу.
Порше је недавно објавио да је у Кини продао прошлог лета 88.968 аутомобила захваљујући потражњи за његовим компактним спортским теренским возилом Макан.
Технолошка јединица Лотуса разматра могуће листирање на берзи путем Иницијалне јавне понуде (IPO), потенцијално у Њујорку, Хонг Конгу или Лондону, вероватно већ 2023, када крене с масовном производњом уј фабрици у Вухану, рекао је Фенг.
Преузмите андроид апликацију.