Почетна > Србија
Србија

Брендиран пекмез, сок и ликер од најпознатије кикиндске пољопривредне културе – бундеве

Удружење жена у Иђошу код Кикинде, брендирало је свој производ – пекмез од бундеве, а продају ће започети и преко интернета. Поред пекмеза, Иђошанке су понудиле на тржишту сок и ликер од најпознатије кикиндске пољопривредне културе – популарне лудаје.
Фото: РТВ

Удружење жена у Иђошу код Кикинде, брендирало је свој производ – пекмез од бундеве, а продају ће започети и преко интернета. Поред пекмеза, Иђошанке су понудиле на тржишту сок и ликер од најпознатије кикиндске пољопривредне културе – популарне лудаје.

Најпознатија пољопривредна култура у Кикинди, лудаја, односно бундева, може да се искористи на неколико различитих начина. Поред манифестација у Кикинди, прављења колача или слатког, чланице Удружења жена Иђош, одлучиле су да направе пекмез од лудаје, потом су га брендирале, а купцима понудиле и сокове и ликере од тог слатког поврћа. Производња пекмеза није претерано захтевна, али је неопходно да се води рачуна приликом самог мешања, с обзиром на њену осетљивост.

“Пекмез се прави као и сваки други, али од бундеве је захтевно јер треба да будемо врло пажљиви, с обзиром на то да је лудаја осетљива биљка и када се кува строго морамо да водимо рачуна приликом мешања“, објашњава Весна Буљин, чланица Удружења жена Иђош.

Цео пројекат започет је на иницијативу Центра за подршку женама из Кикинде и Едукативног центра из Зрењанина, уз финансијску подршку Европске уније. У претходном периоду, чланице су имале неколико радионица, предавања, а све како би се што боље пласирале на тржишту. Удружењу је такође обезбеђена и целокупна опрема за производњу пекмеза.

“Бундева је специфична за наш крај, у Кикинди се одржавају Дани лудаје, а ми смо близу града па смо се одлучили да правимо пекмез и то нам је од свих идеја било нешто што смо могли брзо да реализујемо. Такође је производ аутентичан, ми смо једини који га производимо и производ смо брендирали“, додаје Биљана Ђурђулов, председница Удружења жена Иђош.

Није необично да се удружења жена из Кикинде и околних места досете и бреднирају производе аутентичне за крај из ког долазе. Уосталом, богаство различитости у кухињи само је једна прилика више коју у туристичком смислу треба искористити.

Radovi na brzoj saobraćajnici do Golupca dobro napreduju

Преузмите андроид апликацију.