Vozači koji letnje gume na vozilu ne zamene zimskim rizikuju da budu isključeni iz saobraćaja, a posebno ugrožavaju sopstvenu i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju, rekao je Milan Božović iz organizacije Srpski komitet za bezbednost saobraćaja.
Božović je za Tanjug objasnio da su i zimske i letnje gume projektovane za određene uslove te da je zamena neophodna zbog bezbednosti.
„Prema nekim preporukama, ispod sedam stepeni celzijusa je neophodno imati zimske pneumatike zbog prijanjanja, dužine zaustavnog puta i jednostavno zbog bolje upravljivosti automobilom“, rekao je on.
Božović je naveo primer situacije u kojoj dužina zaustavljanja prilikom kočenja zimi zavisi od vrste pneumatika na vozilu, što može biti presudno da li će doći do udesa.
On je rekao da se lako može desiti da vozač koji ima letnje gume zimi ne uspe da ukoči i udari pešaka.
„U drugoj varijanti da ste imali zimski pneumatik zaustavni put bi bio pet ili šest metara kraći pa ne bi do sudara ni došlo. To su dve bitne razlike i mislim da o tome treba da vodimo računa, ne o novčanoj kazni“, rekao je Božović.
Upozorio je da ukoliko se vozači nađu na kolovozu gde ima snega, leda ili poledice, pa čak i mestimično, i na vozilu imaju letnje gume, biće isključeni iz saobraćaja, a znatno veći problem nastaje ukoliko tada dođe do saobraćajne nesreće.
„Ukoliko kroz određene proračune putem vestačenja dođe do toga da je možda taj letnji pneumatik uzrok saobraćajne nezgode i da bi se vozilo zaustavilo i ne bi došlo do sudara da je bio zimski pneumatik, tada osiguranja razmatraju posebne uslove“, naglašava Božović.
On je napomenuo i da građani na svoje automobile moraju da postave gume onih dimenzija koje je proizvođač vozila propisao, jer ukoliko dođe do tehničkog pregleda biće proglašeni neispravnim.
„Ima onih koji pokušavaju da menjaju te dimenzije točkova i pneumatika, a to nije dobro i ako dođe do tehničkog pregleda neće proći, takođe minimalna dubina šare zimskih pneumatika je četiri milimetra i ispod toga se ne sme voziti u zimskim uslovima jer se smatra neispravnim“, ističe Božović.
Što se tiče izbora između polovnih i novih pneumatika, Božović kaže da je uvek bolje kupiti nove, jer se kod upotrebljavanih cesto ne zna poreklo, starost i uslovi u kojima su čuvani.
„Većina vozača se odlučuje za polovne pneumatike iako razlika u ceni između novih i upotrebljenih nije drastično velika. Bolje je kupiti pneumatik domaćeg proizvođača ili neki zamenski brend koji se proizvodi u regionu, nego neki polovan pneumatik vrhunskog brenda“, savetuje Božović.
Preuzmite android aplikaciju.