Početna > Sport > Automoto
Automoto

Borković ove sezone na startnom gridu protiv Valentina Rosija

Najbolji srpski automobilista Dušan Borković, novu sezonu počinje kao prvi sa naših prostora, koji nastupa u najpoznatijem svetskom automobilskom šampionatu „GT World Challenge Europe Endurance Cup“.
Foto: PrtSc/Facebook/Dusan Borkovic

Borković će voziti Mercedes – AMG GT3 Evro, za španski tim Madpanda Motorsport, koji ima dugogodišnje iskustvo i uspehe u ovom šampionatu.

Sezona počinje 7-8. marta zvaničnim testovima na stazi „Pol Rikard“ u Francuskoj. Prva trka je zakazana od 1. do 3. aprila u Imoli, a sezona završava 2. oktobra u Barseloni, na domaćoj stazi Dušanovog tima.

Srpskog asa tokom godine očekuje ukupno pet trka i dva zvanična testa.

„Odluka da pređem sa turing trka na GT endjurans nije došla lako. Za mene i moj NIS Petrol Rejsing tim ovo je jedno potpuno novo iskustvo i veliki izazov. Svakako ćemo dati sve od sebe da nadmašimo očekivanja i budemo vredan deo Madpanda Motorsport tima koji se pokazao kao veoma dobar u ovoj kategoriji“, rekao je Borković na konferenciji za medije.

O atraktivnosti ovog takmičenja do sada su najbolje svedočili snažni automobili na startnom gridu i brojnost gledalaca, koja je na trci Spa Frankoršamp u Belgiji, pre korone dostizala i više od 200.000 ljudi za vikend, ali ove godine to je svakako učešće planetarne GP moto zvezde Valentina Rosija.
Foto: Tanjug/AP/Alberto Saiz

„Šta bih još u karijeri mogao da poželim, osim da delim stazu sa Rosijem. Delio sam je uspešno sa Loebom i to je bilo ostvarenje jednog sna. Sada sam želeo promenu i napravio sam je u najboljem smeru. Izabrao sam takmičenje za koje su mi potrebne potpuno nove vesatine i želim da sam sebi podižem granice. Ovde su fizička spremnost i izdržljivost na prvom mestu, pre svega zbog dužine trajanja samih trka, ali i snage automobila, koja premašuje sve što sam do sada vozio“, istakao je Borković.

Vozača NIS Petrol rejsing tima do prve trke očekuju i dva testa, 7. i 8. marta na stazi „Pol Rikard“ i nedelju dana kasnije u Barseloni, a u junu još jedan zvaničan test na stazi Spa Frankoršamp, kao i mnogo timskih testova.

„Na mnogo toga ću morati da se naviknem i dosta toga da korigujem u svojoj dosadašnjoj vožnji, tako da se u svojoj 29. sezoni profesionalnog trkanja okrećem sasvim novom izazovu. Ovde se na startnom gridu nalazi između 40 i 60 najboljih automobila na svetu i moraću svoju potrebu za ulaženjem u duele da svedem na minimum. Svaku trku vozim sa još dva vozača sa kojima delim automobil i timski pravimo taktiku. Za svakoga će morati da se adaptira sedište koje će se raditi po meni zbog visine, a ulazak u boks za promenu vozača, sipanje goriva i menjanje guma traje samo 40 sekundi“, rekao je Borković.

„Trka na Spa Frankoršampu traje 24 sata i pređe se oko 4.500 km, a za to vreme jedan automobil samo za trku potroši preko 100 guma. Kada dodamo i testove, koji su pred ovakvu trku najvažniji, broj iskorišćenih guma bude i 10 puta veći. Siguran sam da će ovo biti jedno dragoceno iskustvo, kao i sjajna prilika za promociju Srbije i svih mojih sponzora“, završio je Borković.

Pored Mercedesa, na ovom prestižnom automobilskom takmičenju učestvuju i najpoznatiji proizvođači automobila: Ferari, Porše, Lamborgini, Meklaren, Audi, Aston Martin, BMW i Bentli.

Ferštapenu 48 miliona po sezoni!

Preuzmite android aplikaciju.