Почетна > Спорт > Аутомото
Аутомото

Борковић ове сезоне на стартном гриду против Валентина Росија

Најбољи српски аутомобилиста Душан Борковић, нову сезону почиње као први са наших простора, који наступа у најпознатијем светском аутомобилском шампионату „GT World Challenge Europe Endurance Cup“.
Фото: PrtSc/Facebook/Dusan Borkovic

Борковић ће возити Мерцедес – АМГ ГТ3 Евро, за шпански тим Мадпанда Моторспорт, који има дугогодишње искуство и успехе у овом шампионату.

Сезона почиње 7-8. марта званичним тестовима на стази „Пол Рикард“ у Француској. Прва трка је заказана од 1. до 3. априла у Имоли, а сезона завршава 2. октобра у Барселони, на домаћој стази Душановог тима.

Српског аса током године очекује укупно пет трка и два званична теста.

„Одлука да пређем са туринг трка на ГТ ендјуранс није дошла лако. За мене и мој НИС Петрол Рејсинг тим ово је једно потпуно ново искуство и велики изазов. Свакако ћемо дати све од себе да надмашимо очекивања и будемо вредан део Мадпанда Моторспорт тима који се показао као веома добар у овој категорији“, рекао је Борковић на конференцији за медије.

О атрактивности овог такмичења до сада су најбоље сведочили снажни аутомобили на стартном гриду и бројност гледалаца, која је на трци Спа Франкоршамп у Белгији, пре короне достизала и више од 200.000 људи за викенд, али ове године то је свакако учешће планетарне ГП мото звезде Валентина Росија.
Фото: Танјуг/AP/Alberto Saiz

„Шта бих још у каријери могао да пожелим, осим да делим стазу са Росијем. Делио сам је успешно са Лоебом и то је било остварење једног сна. Сада сам желео промену и направио сам је у најбољем смеру. Изабрао сам такмичење за које су ми потребне потпуно нове весатине и желим да сам себи подижем границе. Овде су физичка спремност и издржљивост на првом месту, пре свега због дужине трајања самих трка, али и снаге аутомобила, која премашује све што сам до сада возио“, истакао је Борковић.

Возача НИС Петрол рејсинг тима до прве трке очекују и два теста, 7. и 8. марта на стази „Пол Рикард“ и недељу дана касније у Барселони, а у јуну још један званичан тест на стази Спа Франкоршамп, као и много тимских тестова.

„На много тога ћу морати да се навикнем и доста тога да коригујем у својој досадашњој вожњи, тако да се у својој 29. сезони професионалног тркања окрећем сасвим новом изазову. Овде се на стартном гриду налази између 40 и 60 најбољих аутомобила на свету и мораћу своју потребу за улажењем у дуеле да сведем на минимум. Сваку трку возим са још два возача са којима делим аутомобил и тимски правимо тактику. За свакога ће морати да се адаптира седиште које ће се радити по мени због висине, а улазак у бокс за промену возача, сипање горива и мењање гума траје само 40 секунди“, рекао је Борковић.

„Трка на Спа Франкоршампу траје 24 сата и пређе се око 4.500 км, а за то време један аутомобил само за трку потроши преко 100 гума. Када додамо и тестове, који су пред овакву трку најважнији, број искоришћених гума буде и 10 пута већи. Сигуран сам да ће ово бити једно драгоцено искуство, као и сјајна прилика за промоцију Србије и свих мојих спонзора“, завршио је Борковић.

Поред Мерцедеса, на овом престижном аутомобилском такмичењу учествују и најпознатији произвођачи аутомобила: Ферари, Порше, Ламборгини, Мекларен, Ауди, Астон Мартин, БМW и Бентли.

Ferštapenu 48 miliona po sezoni!

Преузмите андроид апликацију.