Почетна > Бизнис
Бизнис

Бизнис састанци лице у лице још увек далеко

Многи пословни људи широм света су једва дочекали пресељење састанака у виртуелни свет.
Фото: Unsplash/laowai66

Другима пак недостају пословна путовања. Но проћи ће још много година пре него што се путнички сектор врати на старо.

Стручњаци су у једно сигурни: рекордни број пословних путовања остварен 2019. године неће се више поновити. Концерни широм света су у пандемијској нужди открили да се већина састанака може одржати путем интернета, без скупих путовања.

Осим трошкова, ту је и климатски биланс на који све више предузетника обраћа пажњу, између осталог и због пооштрених закона.

„Повратак на претпандемијско време је немогућ. Проћи ће неколико година пре него што се ниво пословних путовања врати приближно на старо стање“, каже Никoлас Андрејен из компаније за менаџмент пословних путовања CWT.

Због рада од куће и ограничења летова, волумен пословних путовања пао је за четири петине. То значи губитак не само за превознике него и за хотелијере и угоститеље. Свако треће предузеће у Немачкој је потпуно укинуло пословна путовања, а девет од десет предузећа ће у будућности смањити ова путовања.

Слично је у Сједињеним Државама. „Пре је било потпуно нормално да неко ујутро лети из Даласа за Њујорк, одржи састанак и врати се у Тексас. Не верујем да ће се таква пракса вратити“, каже Ентони Џексон из консултантске куће Делоа.

Прехрамбени гигант Марс жели да преполови број пословних путовања: то значи 145 000 летова мање у једној години. Помињу штедњу, заштиту животне средине, али и бригу о здрављу радника. Разговор из радне собе је угоднији него стресни летови преко целог континента.

Но анкета компаније CWT је показалa да 58 одсто испитаних прижељкује повратак састанцима уживо. „Лични сусрети се ни у будућности не могу сасвим заменити видео-конференцијама“, каже Инге Пирнер из CWT.

Сусрети с муштеријама су и према испитивању компаније Делоа један од главних разлога што бизнисмени поново желе да путују.

Филипо Балдаци из италијанске фирме Серица 1870, која је специјализована за свилене тканине, не може да поднесе видео-састанке. „Муштерије из Витона или Гучија не могу да опипају материјале преко интернета. Ту је потребан лични контакт“, закључује Балдаци.

О ангажовању сезонских радника у угоститељству прочитајте овде.

 

Преузмите андроид апликацију.