Zdrav stil života i očuvanje životne sredine, kao i brzo obavljanje svakodnevnih aktivnosti, svakako su razlozi zbog kojih se Novosađani odlučuju da koriste bicikl.
U našem gradu, procenjuje se da postoji više od 40.000 biciklista, više od 100 kilometara kilometara biciklističkih staza, a samo u poslednje dve godine, 3.400 građana je od Grada dobilo pomoć za kupovinu novog bicikla.
Potražnja za dvotočkašima raste, kupuju se gotovo čitave godine, ali i iznajmljuju.
– Sa gradske “NS bajk” stanice, od 11. aprila do danas, na dnevnom nivou bajsevi su iznajmljeni 4.590 puta, što je primetan porast u odnosu na prethodnu sezonu, kaže rukovodilac Službe za odnose sa javnošću iz JKP “Parking servis” Radovan Jeknić, jer je to preduzeće zaduženo za uređenje, izgradnju i upravljanje “Ns bajk” sistemom.
Od početka sezone je 38 korisnika sezonske pretplate, dok su u sistem registrovana 204 Novosađanina, koji su izradili korisničke kartice.
Trenutno je u opticaju 120 bicikala koji ispunjavaju potrebe građane, te nabavka novih nije u planu za sada. Zahvaljujemo se građanima što se prema gradskim biciklima odnose sa pažnjom, dok manje kvarove otklanjaju naši radnici.
Ono što je evidentno na terenu je “divlje” parkiranje privatnih motora i bicikala u stanicama, namenjenim za iznajmljivanje gradskih dvotočkaša, te iz tog preduzeća kažu da to jeste problematično, jer ometa normalno funkcionisanje tog sistema.
– Na preko 200 mesta u gradu nalazi se 1.500 držača, dovoljnih za parkiranje 3.000 bicikala. Ova parkirališta je obezbeđena su video-nadzorom, te Jeknić moli građane da ta mesta koriste kao parkirališta, s obzirom na to da su bezbedna za parkiranje. On dodaje da izgradnja nove stanice za iznajmljivanje za sada nije u planu, da u gradu postoji 16 automatizovanih stanica koje rade 24 sata.
U poslednjih deset godina u Novom Sadu je četiri puta povećan broj biciklista, a za epitet “Biciklističkog grada”, najviše je zaslužna odlična infrastruktura.
Rekonstukcija starih biciklističkih staza obradovala je sve dvotočkaše, koji se rado odazivaju i brojnim akcijama koje organizuju biciklistička udruženja.
Novosađani se rado voze bajsevima, neki još otkako su prohodali, a neki odskoro, jer žele da daju svoj doprinos u borbi protiv zagađenja, pritom da zategnu mišiće i izgube koji višak kilograma.
– Pre nekoliko godina sam izradio korisničku karticu i rado sam iznajmljivao gradski bicikli, ali sam u međuvremenu uspeo da priuštim svoj, te je sada praktično i ne koristim – kaže nam Marko Kostić, koji se upravo vraćao sa posla. – Uglavnom sam odrastao vozeći se i još pamtim moj prvi BMH, koji sam dobio od oca. Nije strašno verglati pedale, samo je potrebno malo vremena navići se. Lično nisam nikada bio vozač automobila, ali sve češće čujem da ih je sve više na ulicama, te se ljudi odlučuju na kupovinu bicikla, što je odlična stvar. Saobraćaj i jeste jedan od većih zagađivača životne sredne i što manje automobila na ulicama, to bolje.
Što se naše sugrađanke M. R. tiče najviše je počela da praktikuje vožnju bicikla otkako je dobila decu. Jedno dete stavi napred u korpu, drugo nazad i vozi.
Stariji sin sada već ima svoj bajs, dok ćerkica i dalje sedi u korpi i sa mamom ide u akcije po gradu i to novim biciklom, koji je mama nedavno dobila za rođendan.
Kako nam kaže i psa Donija takođe voze u prednjoj korpi. Uz to ona i muž, kada su slobodni, zajedno sa decom idu u porodične vožnje.
Preuzmite android aplikaciju.