Почетна > Србија
Србија

Без посебног закона олдтајмери ће нестати из Србије

Изложба више од 100 српских олдтајмера прати сајам аутомобила, а власници возила вредних и 200.000 евра кажу да уколико Србија што пре не донесе закон о олдтајмерима прети њихово нестајање.
Фото: Pixabay/smarko

Председник „Олдтајмер клуба – Београд“ Бора Настасић рекао је за Танјуг да је Србија једина земља у Европи која нема закон за олдтајмере.

„Тренутно има више од 200 возила увезених у последње 3-4 године, плаћена је царина, а не могу да се региструју. Зато смо преко 40 возила овде дошлепали. Недостатак закона велики је проблем па много више возила одлази из Србије, него што долази, и тако нестаје наше културно благо“, рекао је он.

Мали музеј аутомобилизма на сајму окупио је тачно 103 олдтајмера, најстарији је камион Паркард из 1915. године, који је непроцењив, а овде и пуно врло скупих возила између чије се цене крећу између 100.000 и 200.000 евра.

“ Идеја се одавно родила да се овако окупимо. Чекали да прође корона. Направили смо нешто прелепо, велика је гужва“, каже он.

У изложеној флоти олдтајмера су и Титов пакард, камион из првог светског рата, мустанг из филма Нестао 60 секунди, кадилак од познате филмске глумице…

Европски стандарди за олдтајмере су да је возило старије од 30 година, оригинално и у очуваном стању, а по тим критеријуми би нажалост, каже Настасић и Голф 2 могао да прође.

„Реалније је да граница буде 40 година. Ми се боримо и надамо се да ћемо успети ове године да добијемо тај закон за олдтајмере“, рекао је он.

Власници олдтајмера за закон се боре кроз Савез клубова историјских возила, кажу да имају подршку Агенције за безбеност саобраћаја.

Истичу да би доношење закона био спас за ову интересантну сцену, те наводе да је и изложба прилика да подсете на себе и своје проблеме.

Додају да законско непрепознавање олдтајмера отвара проблеме теже регистрације јер не постоје бенефиције, велики проблеми су код техничког прегледа, а подсећају да се и регистрација плаћа као за нормално возило иако се олдтајемр вози 5-10 пута годишње.

Посетиоци под утиском репрезентативне изложбе олдтајмера на анкетно питање да ли би пре возили такав ауто или неки од нових и модерних из Хале 1 се углавном опредељују за олдтајемре.

„Већ поседујем четири олдтајмера, сигурно предност дајем олдтајмерима“, наводи један од посетилаца, а други додаје како дефинитивно мисли да је квалитет аутобила остао негде у прошлости, па је ипак пре за олдтајмере.

„Допадају ми се олдтајмери, али не знам где би их паркирали, па мањак је места у граду. Најбољи је фиат 500 из 50-тих, мали је, таман за паркирање“, чуло се једно од мишљења, док је следећи анкетира навео да би волео да има олдтајмер Кадилака више него неког новог.

На Београдском сајму изложба олдтајмера траје до сутра, а њихово следеће окупљање је већ 29. маја у младеновачкој Селтерс бањи.

Vulin: Ne može EU da sedi na dve stolice

Преузмите андроид апликацију.