Почетна > Бизнис
Бизнис

Бензинци и дизелаши могли би да опстану и после 2035. године

Оно што се возачима чинило као већ готова ствар сада изгледа све неизвесније јер европски медији пишу да би Немачка могла да блокира дуго најављивани закон о аутомобилима ЕУ.
Фото: Unsplash/asyrafunk

Нови прописи, познато је, предвиђају да после 2035. више неће бити могуће производити и регистровати возила са унутрашњим сагоревањем.

Како преноси „Евроактив”, судбина закона о стандардима емисије угљен-диоксида за аутомобиле и комбије сада је под знаком питања, јер је Немачка најавила да ће се можда уздржати од гласања.

Наводи се да је до недавно изгледало неизбежно да ће Европски парламент и Европска комисија постићи договор о забрани производње нових возила на бензин и дизел до 2035. године, али да „сада тај договор виси на ивици провалије” јер су се неке државе већ изјасниле да ће гласати против нових прописа или бити уздржане – уколико се у закон не унесу неке важне измене.

Да би закон био усвојен, подсећају медији, потребна је већина од 55 одсто земаља које представљају 65 процената становника Европске уније. Мањина која би евентуално блокирала усвајање морала би да броји најмање четири земље чланице ЕУ.

Италија је најавила да ће гласати против закона о смањењу емисије угљен-диоксида јер је оправдано забринута због његовог утицаја на произвођаче, и на потрошаче.

Немачка је недавно најавила да ће бити уздржана од гласања све док Европска комисија не предложи да се е-горива користе у новим моторима и после 2035. године.

Немачку у гласању кочи нејасна улога е-горива, односно угљенички неутралних горива на бази зеленог водоника. Ова синтетичка горива могу да се користе у моторима са унутрашњим сагоревањем и теоретски омогуће да возила која имају такве моторе буду продавана и након 2035. године.

Али у обавезујућим члановима тренутног закона, она се не помињу.

Како је објашњено, прошле године је договорено у Европском парламенту да ће клаузула о е-горивима бити унета у закон. Али како она није обавезујућа, Немачка жели да се та ставка унесе у закон.

Иначе, став појединих стручњака јесте да е-горива не би требало користити у друмском саобраћају јер је потребна огромна количина обновљиве енергије за њихову масовну производњу.

Uvode se stroža pravila za vozačke dozvole u EU

Преузмите андроид апликацију.