У свету се још увек много робе превози шлеперима друмским саобраћајем, па чак и на веома далеке дестинације.
У циљу пребацивања робног транспорта са друмског на железнички саобраћај Бечка лука је успоставила сарадњу са предузећем „Хелром“ које се бави иновацијом приколица.
Камион-шлепер састоји се од приколице и тегљача. Да би се што више приколица могло транспортовати железницом потребно је да се њихов претовар учини једноставнијим и бржим. До сада се више од 90 одсто приколица у Европи због техничких баријера нису могле пребацити на шински саобраћај. Захваљујући Хелромовом иновативном систему претовар са друмског саобраћаја на железнички биће значајно олакшан а ефекат стаклене баште смањен.
Код тзв. „Trailer Rail“ ради се о специјалним вагонима за које се за утовар и истовар не користе стандардна возила са крановима већ су потребне шине и причвршћена површина која се пружа паралелно са шинама.
Хелромов вагон се отвара са стране. Тако се приколица без подизања гура на вагон а вагон је вуче. Уз помоћ у вагону интегрисане покретне технологије приколица може директно са вагона да се натовари на тегљач камиона. Захваљујући патентираној хоризонталној технологији за робне вагоне и терминале утовар и истовар вагона са тегљачем обавља се веома једноставно.
Оно што је у августу 2020. године започело као пилот-пројекат сада се редовно користи у свакодневном пословању Бечке луке. Недељно саобраћају три рунде возова између Немачке и Аустрије са приколицама натовареним новом технологијом.
Циљ Бечке луке је да се убудуће транспортује до 40 приколица по возу и тиме годишње уштеди више од 24.000 вожњи шлеперима између Беча и Дизелдорфа. За климу то значи годишње око 14.000 тона угљен-диоксида мање. Овај заједнички пројекат Бечке луке и фирме „Хелром“ награђен је са „EL-MO Award“ која одликује иновативна предузећа и пројекте.
Преузмите андроид апликацију.