Бизнис приче, од подкаста до најважнијег предузетничког окупљања у региону. На више од 6.000 квадратних метара Мастер хале Новосадског сајма, 1.300 учесника размениће своје идеје, искуства и планове за будућност. Послови склопљени на предстојећој конференцији недвосмислено ће оставити јасан траг на домаћу привреду.
Управо је овај догађај круна вишегодишњег рада Владимира Станковића и његових сарадника. У ексклузивном интервјуу који је дао за наш портал, Станковић открива “бизнис приче” које се шапућу у друштву најуспешнијих српских предузетника. Новосадски ресторан “Зак” био је идеално место за разговор о овим темама.
Нови Сад са нестрпљењем ишчекује овогодишњу конференцију. Све карте су продате. Шта сте припремили за бројну публику?
Прошлогодишња конференција је била тест пројекат. Имали смо намеру да проверимо расположење публике и да докажемо себи и јавности да смо спремни за највеће предузетничко окупљање у региону. Цела организација подигнута је на виши ниво, због чега су овогодишњи капацитети чак 1.300 учесника у 6.000 квадратних метара. Говорници нису могли да буду бољи- позвали смо најуспешније предузетнике које Србија може да понуди.
Зашто сте изабрали Нови Сад за домаћина конференције?
Укратко, зато што није Београд (смех). Највећи број наших учесника долазе из главног града. Када се догађај организује у Београду, постоје свакодневне обавезе које им скрећу пажњу. Важно је да сви учесници дају све од себе, како бисмо узвукли максимум из самог догађаја. Конференција није само прилика да нешто научите, већ и да поделите своје мишљење, искуство, као и да упознате друге успешне људе из Србије и региона. Нови Сад има инфраструктуру, капацитет и наравно, свој интерес да буде домаћин. Попунили смо све хотеле. Два дана, учесници конференције ће боравити и трошити свој новац користећи производе и услуге локалних предузетника.
Због чега је важно за предузетнике, нарочито оне на почецима својих каријера, да буду део догађаја?
Конференција је сабирни центар успешних. То је јединствена могућност да на једном месту упознате људе чије су идеје и бизниси генерисали милионе. Имали смо у виду све друштвене групе, па је организација догађаја прилагођена сваком џепу. Студенти и други појединци могу купити “карту” за пренос уживо, њена цена је симболична у односу на ново знање које ће стећи. Мишљења сам да цена догађаја мора да буде прилагођена тако да осигура учешће најуспешнијих појединаца, што је публика препознала и поздравила, будући да су сва места попуњена.
Споменули смо студенте. Који су били највећи изазови на Вашем развојном путу, узимајући у обзир да су Ваши лични први преузетнички кораци, направљени током студентских дана?
Људи најчешће виде само резултат и долазе до закључка да је другима пут до успеха био лакши од њиховог. У тренутку када сам донео одлуку да направим неки формат који ће носити назив “Бизнис приче”, нисам имао ни елементарно знање у вези са снимањем, монтажом, односно продукцијом подкаста. Моје прво искуство са подкастом завршило се неславно. Колеге које су биле задужене за продукцијски део нису одрадиле свој посао, а резултат је био видео без тона. Тако је, наш први видео пропао, а “Бизнис приче” одложене су до даљњег. Када су се утисци слегли, богатији за ново искуство, Јутјубу сам се вратио са новим сарадницима, годину дана након иницијалног покушаја. Други покушај је очигледно био плодоносан, узимајући у обзир популарност који “Бизнис приче” сада уживају.
Да ли сте имали ментора и колико је менторство важно за лични и професионални напредак?
Од факултета имам менторе, без њиховог учешћа и залагања за студенте, пројекти на којима смо тада радили били би немогући. Несебично су са мном поделили своје контакте и искуства, тако да могу са сигурношћу да кажем, да је менторство неопходно, како бисте избегли тежи и дужи пут. Управо су моји ментори уједно били и први гости подкаста Бизнис приче, а саговорници који су уследили, дошли су у подкаст на основу њихових познанстава.
Колико је било изазовно контактирати и договорити учешће неких од најуспешнијих људи у Србији?
Некада су ствари много једноставније него што делују. Ако не питате, нећете добити одговор. Неке од најпознатијих гостију, контактирао сам на најпростији начин- поруком на Инстаграму. Нисам имао шта да изгубим, срећом, упорност се исплатила. Људи су препознали и поздравили што је један млад момак показао храброст и труд. Заправо, били су пријатно изненађени чињеницом да се неко интересује да их на другачији начин представи генерацијама будућих предузетника.
Са многим својим гостима остали сте у редовном контакту. Резултат тога је и нови формат “Дан са предузетником”. Шта можете да нам кажете о овом серијалу?
Овај формат је надмашио сва наша очекивања. Након епизоде са Бранком Бабићем број пратилаца на Јутјубу порастао нам је за десет хиљада корисника ове мреже. Продукцијски серијал је далеко захтевнији од подкаста, али кадрови које смо забележили вредни су свог времена и новца које смо инвестирали. По први пут, домаћа јавност има прилику да завири у све детаље пословног и приватног живота наших гостију. Са Остојом Мијаиловићем, снимање једног дана, трајало је заправо три, али из његових навика и свакодневних обавеза, сви имамо много тога да научимо. Поучно је видети количину обавеза, напор, стрес и брзину њихове свакодневице. Али, с друге стране, интимније можемо да доживимо и резултате њиховог напорног рада.
Да ли бисмо у некој блиској будућности могли да очекујемо “Дан са Владимиром Станковићем?”
Дан са Владом… (смех). Из тог разлога је настао наш други Јутјуб канал ВладсДигитал, који има за циљ да се публика ближе упозна са стварима које се дешавају иза камере. Влог је нешто што одлично пролази, па не искључујем да ћемо снимити и “Дан са…” Влада је већ био гост подкаста, а пратиоци су на то одлично реаговали.
Шта је за Вас врхунац рада људи окупљених око Бизнис прича?
Неостварена жеља нам је да угостимо успешног предузетника који је своје прве кораке направио инспирисан управо епизодама нашег подкаста. Показали смо људима да је у Србији могуће зарадити милион, а животне приче наших саговорника, најбоље илуструју количину труда, дисциплине, мотивисаности, смелости и одрицања који су неопходни на путу ка успеху. Ко пажљиво прати, кроз “Бизнис приче” може да “уђе у главу” наших гостију. Начин размишљања, понашања, односа према породици и послу, савршено приказују разлику између наших гостију и других људи.
View this post on Instagram
Конференција “Бизнис приче” биће одржана 3. и 4. априла у Мастер хали Новосадског сајма. Више о програму конференције и говорницима прочитајте ОВДЕ.
Стефан Копривица
Преузмите андроид апликацију.