Početna > Biznis
Biznis

Automobilski giganti među najzaduženijim kompanijama na svetu

Pitanje koje se često postavlja od izbijanja pandemije kovida-19 je da li svetskoj privredi preti nova kriza, i to neuporedivo gora od one iz 2008. godine.
Foto: Unsplash/Leon_Seibert

Ekonomsko-finansijski konsultant i jedan od autora portala Makroekonomija Dragovan Milićević navodi da su centralne banke na svetskom nivou upumpale ogromnu količinu novo-naštampanog novca u cilju prevazilaženja posledica pandemije.

Zato je dug porastao kako na nivou države i finansijskog sektora tako i u tzv. nefinansijskom sektoru, sektoru privrede.

„Ovoga puta u fokusu će biti kretanje duga privrede ili kompanija, odnosno preduzeća. Naime, ukupan kompanijski dug je u 2020. godini imao gotovo eksponencijalni rast. On je krajem traćeg kvartala 2020. godine dostigao neverovantih 81 bilion dolara.

O veličini duga najbolje govori upoređivanje sa ostvarnim profitom 543 najveće svetske kompanije sa Forbsove liste kada se isključe banke i osiguravajuća društva. Profit ovih kompanija u 2020. iznosio je samo 1,62755 biliona dolara ili gotovo 50 puta manje nego ukupan dugoročni i kratkoročni dug. Kada se pogleda ukupna prodaja analizirane 543 kompanije dobija se podatak da je ukupna prodaja bila tri puta manja od ukupnog duga“, navodi Milićević.

Kako dodaje, u nedavnoj studiji u kojoj je istraživano poslovanje 900 kompanija utvrđeno je da je Folksvagen, sa 192 milijarde dolara duga, na prvom mestu među najzaduženijim svetskim kompanijama.

„To znači da ova kompanija ima više duga od zemalja poput Južne Afrike (180,1 milijardu dolara) i Mađarske (101,9 milijardi dolara). Folksvagen nije usamljen među proizvođačima automobila kada je veliki dug u pitanju. Zapravo, još jedan nemački proizvođač automobila, Dajmler, treća je najzaduženija kompanija na svetu sa dugom od 151 milijardu dolara. Ne zaostaju ni Tojota sa 138 milijardi dolara duga, Ford sa 122 milijarde dolara i BMV sa 114 milijardi dolara duga. Od 10 najzaduženijih kompanija na svetu, čak pet su proizvođači automobila”, naglašava Milićević.

O nestašicama sirovina za auto-industriju u Nemačkoj pročitajte ovde.

 

Preuzmite android aplikaciju.