AP Vojvodina je tokom protekle nedelje nastupila na dva važna stručna, međunarodna sajma: „Fruit Attraction“, sajam koji se od 3. do 5. oktobra održao u Madridu, i sajam „EXPO REAL“, minhenski sajam nekretnina i investicija, čije su kapije bile otvorene od 4. do 6. oktobra. Organizator oba nastupa je Razvojna agencija Vojvodine (RAV).
Na sajmu „Fruit Attraction“ AP Vojvodina je nastupila prvi put.
U pitanju je važan međunarodni sajam, jedan od najznačajnijih događaja u svetu voćarske i povrtarske industrije, koji privlači veliki broj potencijalnih kupaca i distributera i odlična je platforma za predstavljanje proizvoda i prilika za pristup novim tržištima i kupcima.
Globalni doseg sajma i fokus na voćarsko-povrtarsku industriju čine ga značajnom prilikom za preduzeća koja žele da prošire svoje horizonte, zbog čega je RAV izabrao da ove godine mali i srednji proizvođači iz AP Vojvodine po prvi put nastupe upravo ovde.
Na zajedničkom štandu AP Vojvodine u Madridu predstavilo se osam izlagača: „Udruženje voćara Pannonian Fruits,“ kompanije „Urban Organika,“ „Apple World,“ „Forma BM,“ „Rasadnik Bogdanović,“ „PIK Bečej – Flora,“ poljoprivredna zadruga „Agrosoj,“ i poljoprivredno gazdinstvo „Nedeljkov“.
„Mi smo tamo bili sa kompanijama, videli smo koliko su imali poseta i koliko je bilo interesovanja za njihove proizvode, a kako posle svakog sajma pričamo i anketiramo firme koje su išle sa nama, moramo reći da je zaključak da su oni više nego zadovoljni ovogodišnjim nastupom u Madridu. Održali su preko 70 sastanaka i, prema njihovim rečima, za očekivati je da ovaj nastup rezultira sa više partnerstava“, kaže Darko Bulješević, direktor RAV-a.
To potvrđuje i Vedrana Nedeljkov iz PG „Nedeljkov“: „Veoma smo zadovoljni našim nastupom na sajmu. Interesovanje kupaca za naše proizvode je bilo više od očekivanog. Ostvarili smo 14 kontakata, od toga verujemo da su tri kupca ozbiljna i da ćemo sa njima ostvariti saradnju. Najveće interesovanje za naše mini lubenice pokazali su kupci iz Velike Britanije, Italije i Slovenije, a za batat iz Letonije. Ovaj nastup nam je bio i odlična prilika da se vidimo sa saradnicima iz Italije i Španije od kojih nabavljamo seme i rasad i porazgovaramo o budućnosti“.
Istovremeno, AP Vojvodina je imala veliki zajednički štand i na sajmu „EXPO REAL“ u Minhenu, najvećoj poslovnoj platformi za sektor investicija i nekretnina, i najvećem B2B sajmu u Evropi.
RAV je održao gotovo 50 sastanaka unapred dogovorenih sastanaka sa predstavnicima kompanija i institucija iz Nemačke, Slovenije, Italije, Mađarske, Austrije, Velike Britanije, Mađarske, Japana, Slovačke, Norveške, Australije… Pored mogućih investicija, bilo je razgovora o mogućim partnerstvima na projektima i zajedničkoj organizaciji B2B događaja između domaćih i nemačkih kompanija.
Region AP Vojvodine predstavljalo je šest suizlagača u Minhenu: gradovi Novi Sad, Subotica, Sombor, Zrenjanin, Kikinda i Sremska Mitrovica, a organizator događaja, Razvojna agencija Vojvodine, predstavila je investicione i privredne potencijale ostalih lokalnih samouprava u AP Vojvodini.
Prema rečima Branislava Svorcana, pomoćnika gradonačelnika Grada Sombora, fokus Sombora bio je na promociji investicionih potencijala u industrijskoj zoni, gde potencijalnim investitorima mogu da ponude gotovo 30 hektara potpuno infrastrukturno opremljenog zemljišta po konkurentnim cenama.
„Uzimajući u obzir geografsku lokaciju, a posebno planiranu saobraćajnu povezanost grada Sombora sa okruženjem i širim regionom, mislim da imamo zaista dobru ponudu. Akcenat smo stavili na autoindustriju, pre svega komponentaše velikih dobavljača, kao i na izgradnju distributivno-logističkih centrala, posebno uz koridor postojeće gradske obilaznice i brze saobraćajnice Bački Breg (Sombor) – Srpska Crnja (Kikinda).
Smatram da smo imali uspešan nastup na sajmu, ostvarili smo preko 20 kontakata i dogovorili posete gradu Somboru u narednom periodu. Osim toga, sa drugim gradovima smo razmenili iskustva i obnovili kontakte jer, iako smo često jedni drugima konkurencija, radimo zajedno na unapređenju naše lokalne i regionalne privrede i razvoja zemlje.“
Saša Tanackov, član kikindskog Gradskog veća za privredu kaže da su generalno zadovoljni nastupom na ovogodišnjem sajmu investicija.
„Primetna je bila određena uzdržanost potencijalnih investitora zbog čitave geopolitičke situacije na istoku Evrope, razgovora je bilo, ali se osetila veća opreznost za nove investicije. Od razgovora izdvajamo najavljene dolaske potencijalnih investitora u Kikindu u novembru, kako bi se na terenu uverili u ono o čemu smo razgovarali. Reč je o potencijalnim investitorima iz Austrije za Industrijsku zonu “Rasadnik”, te za mogućnost izgradnje smeštajnih kapaciteta i „SPA&Wellnes“ kompleksa, kao i iz Slovačke za tržni centar. Kikinda je u tim segmentima prepoznata kao zanimljiva zbog blizine sa granicom EU i gravitacijom pogranične zone Rumunije.“
Razvojna agencija Vojvodine već sada priprema i tradicionalni nastup AP Vojvodine na sajmu „Fruit Logistica“, koji će se održati od 7. do 9. februara 2024. u Berlinu.
Ministarka za brigu o porodici i demografiju u poseti Novom Sadu
Preuzmite android aplikaciju.