Произвођачи аутомобила планирају да до 2030. године потроше 515 милијарди долара на развој електричних возила и батерија, како би подстакли напуштање аутомобила погоњених фосилним горивима и испунили циљеве декарбонизације.
Пре мање од три године Ројтерсова анализа, која се базира на објављеним намерама компанија за улагање, показује да аутомобилске марке планирају да потроше 300 милијарди долара на електрична возила и повезане технологије. Међутим, склоност нултим емисијама у градовима као што су Лондон и Париз те земљама од Норвешке до Кине, нагласили су хитност инвестиција аутоиндустрије у електрична возила.
Анализа показује да произвођачи аутомобила планирају да потроше око 515 милијарди долара у следећих пет до десет година на развој и производњу возила на батерије и напуштање СУС мотора. Ипак, индустријалци и аналитичари су забринути да би без значајних додатних подстицаја и повећаних улагања у пунионице и капацитет мреже, потражња за електричним возилима могла да буде далеко испод садашњих агресивних циљева.
Уз Ројтерсову, постоје и друге анализе, а једна од њих – консултантске фирме ,,Alix Partnersu“, показује да ће улагања аутоиндустрије у електрична возила до 2025. године достићи 330 милијарди долара. Према ,,AlixPartners“-у, 2020. године сви светски произвођачи аутомобила заједно су потрошили готово 225 милијарди долара на капиталне издатке и истраживање и развој.
Ројтерс наводи да се чини да је Тесла, највећи светски произвођач електричних возила, једини који продаје готово свако возило које произведе и припрема нове ,,гигафабрике“ вредне више милијарди долара у близини Берлина и Остина, које ће значајно повећати производне капацитете.
У међувремену расте политички и регулаторни притисак на произвођаче да следећих 10-15 година почну с постепеним укидањем производње возила на фосилна горива, укључујући бензинско-електричне хибриде те повећавају производњу потпуно електричних модела.
Додатна средства за субвенционисање куповине еко возила.
Бројне земље, од Сингапура до Шведске, најавиле су забрану продаје нових возила с СУС моторима до 2030. године, а амерички председник Бајден је рекао да жели да 40 до 50 посто продаје аутомобила до 2030. године чине електрична возила.
Наведена улагања не укључују десетине милијарди долара које у додатне производне капацитете улажу највеће светске компаније за производњу батерија, многе у сарадњи са својим партнерима произвођача аутомобила.
Међународна енергетска агенција предвиђа да ће, ако се наставе тренутни трендови, број електричних возила, укључујући комбије, камионе и аутобусе, на светским путевима до 2030. године достићи 145 милиона.
Bakar i litijum važni za razvoj i pozicioniranje Srbije u svetu
Преузмите андроид апликацију.