Горана Танасковић из Привредне коморе Моравичког и Рашког округа изјавила је данас да је покренута иницијатива за заштиту географског порекла и брендирање чачанске кајсије, како би се кајсији са тог поднебља и њеним производима додала додатна вредност.
Она је за Тањуг рекла да су се све релевантне институције сагласиле да то треба да буде кајсија, воћка препознатљива у читавој Србији, јер је ово подручје на коме се она производи баш специфично, у погледу микроклиме и тла.
Подсећа да се у селима на територији града Чачка кајсија гаји на преко 200 хектара, чиме је овај град заузима друго место у Србији по производњи овог воћа.
„Овде се производи једна специфична кајсија са укусом и мирисом која је препозната на територији Србије али и шире. Да би боље позиционирали ову кајсију, а она се производи у селима Миоковци, Милићевци, Горња Горевница, Пријевор, Трбушани, Вранићи, та слаткоћа, мирис и укус треба препознати и заштити географским пореклом“, рекла је Танасковић.
Носилац овог пројекта јесте Удружење „Миоковачка кајсија“, док подршку пружају Институт за воћарство Чачак, чачански Агрономски факултет и Центар за неговање традиције.
„Самим брендирањем и заштитом географског порекла сматрамо да ће кајсија из овог подручја бити боље позиционирана на тржишту, да ће остварити бољу цену и бољу продају. Са јачим маркетингом на коме требамо радити утицаћемо и на то да се засади кајсија повећају и да бенефити од саме производње и прераде кајсије буду још већи и да производи нађу своје место и на иностраном тржишту“, каже Танасковиић.
Преузмите андроид апликацију.