Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Зашто не треба држати ногу изнад папучице квачила, и још неке најчешће грешке возача

Нога у приправности изнад квачила води у скупе поправке аутомобила.
Фото: Pexels/Hassan Ouajbir

Много је возача који уместо да ногу ставе на наслон за ноге, држе је директно изнад папучице квачила. Нога је увек спремна за промену степена преноса? Да, али је и аутомобил спреман за оштећење квачила.

Правила технике вожње мењала су се с годинама. Да бисте то сазнали, довољно је само мало вожње са старим возачем.

Најчешће грешке које возачи праве, и то из погрешних уверења:

Убрзавање аутомобила и његово стављање у неутрални положај – јер мотор мање троши у празном ходу.
Мењање брзина при најнижим обртајима – јер се потрошња горива опет смањује при ниским обртајима.
И на крају, држећи ногу директно изнад папучице квачила уместо на ослонцу за ноге који се налази одмах ту, са леве стране – јер је тада возач спреман за брзу промену степена преноса.

Фото: Pixabay/Uwe Hoh
Нога изнад квачила је оштећено квачило

Држање ноге изнад папучице квачила је веома штетно за аутомобил. Возач никад не зна колико његова нога левитира преко педале и колико је нежно притиска. Врло благи притисак може натерати квачило у рад – учинак сличан вожњи на тзв. пола квачила. Последице је лако предвидети.

Рад гаса заједно с мало притиснутим квачилом значи оштећење квачила. Систем раздвајања не може трајати дуже од 10.000 или 20.000. км – све зависи од тога колико је агресиван стил вожње.

Фото. Pexels/Malte luk

Кад возач држи ногу изнад папучице квачила уместо наслона за ноге и на тај начин оштећује квачило може са сигурношћу претпоставити да има изузетно скупу навику, јер поправка може да кошта стотине евра. Комплет квачила кошта од 50 до 400 евра.

Међутим, тај износ често укључује замајац са двоструком масом (пливајући замајац), а на то додајте и цену рада механичара, што значи да рачун неумољиво расте.

Корисни савети
Фото: Pexels/cottonbro

-Квачило треба да буде исправно подешено, а чим папучица попусти за један центиметар, посетите свог механичара.
-Приликом сваког мењања степена преноса папучицу квачила притисните до краја.
-Током вожње немојте ногу држати на папучици квачила, јер повећавате проклизавање и трошење ламеле.
-Не крећите с великим гасом, јер непотребно повећавате трошење ламеле.
-Папучицу квачила пуштајте по осећају – и пребрзо и преспоро пуштање папучице повећава трошење ламеле.
-Квачило није кочница. Након вожње у рикверц најпре закочите, а тек потом крените напред.
-Ако се зауставите на веома великој узбрдици, вратите се до равног дела и онда крените.
-Избегавајте спортску вожњу и полазак уз шкрипу гума, јер у само неколико вожњи можете уништити ламелу.

Савети за безбедно путовање аутомобилом

 

Преузмите андроид апликацију.