Електрични бицикли релативно су нова појава и на новосадским улицама има их све више, али ови практични двоточкаши били су моторизовани далеко раније, на шта нас подсећа и један рестаурирани Солекс 3800 из давне 1960. године.
Наравно, овај бицикл нема електрични, већ двотактни једноцилиндрични мотор који покреће смеша уља и бензина.
Тај мотор од 48 кубних центиметара, као и целу каросерију бицикла, рестаурирао је Новосађанин Милан Рашета.
Посао је трајао годину и по дана, а Милан је све радио сам, од раскплапања, пескирања, фарбања, све до савршеног стања у ком се тренутно налази.
Доказ да је у питању озбиљан подухват јесте и чињеница да су делови за овај модел ретки, те да је многе Милан морао да поручи из Француске. Произвођач бицикла „ВелоСолекс“ јесте из Француске, али упркос томе, проналазак делова у тој држави такође је био изазован, али и скуп посао.
Иако моторизован, овај бицикл не мора да се региструје, али није увек било тако.
Милан поседује и регистрациону потврду из 1981. године, као и таблице које су тада биле на задњем блатобрану бицикла.
У међувремену, измене у законима о саобраћају укинуле су потребу регистрације бицикла са мотором, али ова регистарска потврда и таблице остају као део историје, баш као и сам бицикл.
Бицикл јесте рестауриран, али није украсни, те га деда Милан и његов син повремено возају.
„Возимо га син и ја. Једном сам сео у кафић, оставио га испред, брзо се скупило двадесетак људи који су га гледали“, присећа се Милан и додаје да су га контактирали и из Музеја аутомобила у Београду.
Овај рестаурирани модел има и своју цену, а она је 700 евра. Милан је спреман да га прода, а док се то не деси, сигурно ћете га повремено виђати како кружи новосадским улицама.
Uz njega ide i račun iz 1979, a potpuno je restauriran – Pogledajte „fiću“ od 8.000 evra (FOTO)
Преузмите андроид апликацију.