ЕП је јуче усвојио стратегију у којој је упућен позив, односно забрана спаљивања непродате или враћене текстилне робе.
Производња одеће се у последње две деценије удвостручила, док се трајност производа скратила за трећину. Годишње сваки становник Европске уније баци 11 килограма одеће. Док се одевни предмети носе у просеку седам до осам пута. ЕУ због овакве ситуације покреће низ пројеката који би требало да доведу до смањења потрошње.
Јуче је Европски парламент изгласао стратегију за одрживе текстилне производе у којој се чак најављује и увођење дигиталног документа који би требало да носи све податке о производу. На пример, где је и када направљен, од којих материјала и да ли може да се рециклира.Биљана Борзан. Представница Одбора за заштиту потрошача, изјавила је да је у овој стратегији упућен позив, односно забрана спаљивања непродате или враћене текстилне робе у ЕУ.
– До сада су велике количине вишка и залихе које се не могу продати. Као и враћени производи, доводили до уништавања потпуно употребљивих текстилних производа. Тренутно се, у оквиру нових правила о еко-дизајну, преговара и о забрани уништавања непродате одеће. Брендови који се доводе у везу с таквом праксом су „H&M”, „Зара” и „Амазон” због великог раста онлајн трговине. Као и луксузни брендови попут „Барберија” који покушавају да задрже високе цене својих производа. Према неким проценама само у Немачкој се годишње уништи непродате робе у вредности од седам милијарди евра”, рекла је Борзанова.
Rusija razmatra alternativu dolaru u spoljnoj trgovini,od juana do kripto valuta
Преузмите андроид апликацију.