На раскрсници Булевара цара Лазара и Фрушкогорске улице увелико се ради на изградњи нове кружне раскрснице. Почели су и радови на новом слоју асфалта на Булевару цара Лазара:
У овој улици, према кружном току, врши се израда коловозне конструкције дробљеним каменим агрегатом, а у току је и полагање бетонских ивичњака на коловозу у зони кружног тока.
Изводе се и радови на изради доњег, носећег слоја асфалта, на паркинзима дуж Булевара цара Лазара, израда насипа од песка испод саобраћајнице у Фрушкогорској улици, као и радови на изградњи јавног осветљења.
Тренутно је блокиран део Булевара цара Лазара који води у Фрушкогорску улицу, као и трака из Фрушкогорске ка Булевару цара Лазара. Возила тренутно могу проћи Булеваром цара Лазара ка кеју супротним смером ближим Променади, чији је коловоз адаптиран за двосмерни саобраћај.
Процењена вредност ових радова је 300 милиона динара, а у центру кружног тока своје место ће наћи статуа Николе Тесле висине 10 метара. Рок за завршетак радова је 270 календарских дана од њиховог почетка.
Кружни ток ће изгледати овако:
Пешачки прелази биће код скретања за СПЕНС, код скретања за Променаду и на улазу у Фрушкогорску улицу.
Шта је „турбо кружни ток“ и како функционише?
Овај нови тип раскрснице настао је почетком 21. века у Холандији. Његова поента је да елиминише престројавање усред кружног тока, те да свака трака јасно води у одређеном правцу.
Уколико скрећете десно, у овом случају полудесно, не морате се ни укључивати у кружни ток. На пример, из правца СПЕНС-а у ка Променади можете проћи споредном траком мимо кружног тока.
Ако из истог правца желите у Фрушкогорску улицу, требало би да заузмете скроз леву траку. Левом траком можете урадити и полукружно скретање. То значи и да нема „вртења“ у кружном току.
Уколико се у кружни ток укључите у десну траку, можете ићи само ка Променади.
У самом кружном току нема мењања трака, настављате путањом коју сте изабрали пре укључења у саму кружну раскрсницу.
Исто тако, ако из Фрушкогорске улице желите ка Променади, укључићете се у леву траку и кружни ток, док ћете, уколико желите ка кеју, кренути издвојеним путем са десне стране кружног тока.
Слична конфигурација већ постоји на раскрсници ове две улице, само ће уместо семафора, првенство пролаза бити регулисано кружном раскрсницом.
Gradonačelnik otkrio kako će se Novi Sad razvijati na sremskoj strani (VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.