Почетна > Бизнис
Бизнис

Норвешка не жели електричне аутомобиле на својим трајектима

Одлука која је месецима висила у ваздуху, посебно од последње велике несреће у којој је брод „Фелисити ејс“, који је превозио више од 4.000 нових аутомобила потонуо услед пожара који је било немогуће угасити.
Фото: Pixabay/analogicus

Погађате, ради се о електричним аутомобилима и великим проблемима у гашењу пожара на таквим возилима.

Вероватноћа пожара није већа него на бензинцима или дизелашима, али је гашење пожара много компликованије. Управо због тога многи бродовласници размишљају о увођењу забрана превоза електричних возила, барем док се не изврше неопходне модификације бродских система противпожарне заштите.

Прва шпедиција која је одлучила да забрани превоз електричних аутомобила је „Хавила Киструтен“, а долази из Норвешке, земље која држи светски рекорд са највећим уделом у продаји електричних аутомобила на тржишту нових возила.

Бродска компанија се ту не зауставља, па се забрана односи и на хибриде, али и сва возила са погоном на водоничне горивне ћелије. За све њих забрањен је трајектни саобраћај, на туристичкој релацији Киркенес-Берген.

Као разлог су навели чињеницу да би пожар електричног аутомобила на броду био изузетно опасан, поготово што посада није обучена нити опремљена за такве специјалне акције гашења.

Поред специјалне опреме, потребне су и много веће залихе воде за гашење пожара. И док се пожар на бензинцу или дизелашу може угасити са мање од 4.000 литара воде, за гашење електричног аутомобила потребно је више од 45.000 литара воде.

„Знамо колико је превоз возила важан за људе дуж обале и за путнике, али одлука је заснована на нашој процени безбедности. Закључак анализе ризика показује да би евентуални пожари у возилима на фосилна горива могли да угасе системи које имамо на броду, уз помоћ посаде“, рекао је Бент Мартини, директор компаније и додао:

„Евентуални пожар на електричним, хибридним или аутомобилима са водоничним горивним ћелијама захтевао би спољне ватрогасне јединице и могао би да угрози људе на броду и сам брод.“

Потпуно супротна ситуација је са компанијом „ТТ-Лине“, чији бродови плове Балтиком, а која популарише транспорт електричних аутомобила уградњом пуњача снаге до 40 кЊ.

На сваком од њихових бродова инсталирано је и до 32 „wallbox“ пуњача.

Može li se verovati prodavcu polovnjaka iz Nemačke?

Преузмите андроид апликацију.