Почетна > Бизнис
Бизнис

Лучић: План да Телеком постане светски телекомуникациони и мултимедијални играч

Телеком Србија ће у мају проширити своју мрежу на немачко тржиште, крајем године и на америчко, а планира и да изађе на европску берзу са корпоративним обвезницама, као и да на светском нивоу промовише своју продукцију филмова и серија, каже генерални директор компаније Владимир Лучић.
Фото: WikimediaCommons/Bobik

Он је оценио, у интервјуу за Тањуг на тему планова и изазова те компаније у години пред нама, да модерно доба и ера интернета „иду на руку“ пословању Телекома и нагласио да ће компанија кроз Вентуре Фонд за стартапе наставити да финснсира иновативне и дигиталне идеје.

Додао је да је то добра прилика за младе из региона, а и компанију да изађу на глобално тржиште.

Лучић је истакао да је Телеком током 2022. године остварио рекордне резултате без обзира на геополитичку ситуацију у Европи, као и да очекује да ће са тим трендом наставити и у 2023.

„Приход Телекома Србија је у 2022. у Србији порастао за више од 10 одсто и то највише захваљујући расту броја корисника интернета и телевизије“, навео је Лучић.

Такође, рекао је и да је број корисника интернета и телевизије у 2022. години порастао за око 100.000, и да број корисника телевизије само у Србији прелази цифру од 1,2 милиона корисника.

Лучић је казао да је компанија и када је у питању мобилна мрежа повећала приход за 10 одсто, те да је компанија за 100 милиона евра више приходовала у односу на 2021. годину.

Нагласио је да ће прход Телекома, када се сумирају сви резултати 2022. године, бити већи од 1,5 милијарде евра, док ће приход само у Србији бити већи од милијарду евра.

„Ово је била једна добра и успешна година и са становишта технолошког развоја, и прихода и броја корисника“, нагласио је директор Телекома.

Истакао је да је веома важно што се Телеком Србије у току прошле године проширио, као мобилни оператер, на још две земље – Швајцарску и Северну Македонију.

„Чини ми се да је 2023. година када треба да се добро позиционирамо на свестској утакмици“, нагласио је Лучић.

Он је најавио да ће Телеком своју мрежу у мају проширити на немачко тржиште и подсетио да је тај пројекат планиран да се реализује раније, али да је због ситуације са пандемијом одложен за 2023.

Такође, додао је да је план да Телеком прошири мобилну мрежу и на САД до краја године или најкасније почетком 2024, као и да понуди своје услуге и производе турском тржишту.

Лучић је рекао да компања очекује у предстојећем периоду велику експанзију када су у питању дигтални сервиси и мултимедијални садржај.

„Осим тога што ћемо се позиционрати у земљама где има наше дијаспоре и где ће се наш садржај и дигитални сервиси продавати дијаспори читавог простора бивше Југославије, хоћемо да дођемо и до других корисника“, истиче.

У прилог томе, казао је, говори и чињеница да компанија путем Фонда за развој стартапа тражи нове универзалне дигиталне идеје, како би освојили читав свет.

Челник Телекома је изразио очекивање да ће компанија у првој половини године, као што је то случај био и раније, радити на партнерствима са великим мултинационалним компанијама попут Водафона, Блумберга, Јуроњуза и Европске инвестиционе банке.

Према његовим речима, Телеком је једина компанија на Западном Балкану која уз финансијску подршку Европске инвестиционе банке настоји да пласира 5Г мреже.

Лучић је додао и да се нада партнерствима са великим америчким интернет играчима.

„Чини ми се да бисмо већ до априла могли да обрадујемо овде јавност са партнерствима са великим интернет играчима, који ће нама овде дати нову снагу, нову доступност нашим сервисима, што дигиталним, што мултимедијалним – продукционим, у читавом свету“, казао је он.

Оценио је да је интернет омогућио малим играчима да постану велики, као и део глобалног тржишта.

Сматра да ће Телеком, новим пројектима и јединственим идејама које ће пласирати на светско тржиште, постати конкурентна компанија на глобалном нивоу.

„У тој кулминацији наше велике доминације у региону са телекомуникационим тржиштима и захваљујући стварању тих нових креативних пројеката дигиталних сервиса и продукције, мислим да ћемо кренути значајније да повећавамо приход и да се ширимо. И да ће Телеком Србија постати светски телекомуникациони и мултимедијални играч“, рекао је Лучић.

На питање које изазове Телеком Србија очекује у 2023. години, Лучић је рекао да његова компанија због добре организације остварује рекордне резултате и одолева изазовима насталим као последица геополитичке ситуације у Европи и пратеће финансијске кризе.

Он је поновио да је његова компанија остварила врхунске резултате када је реч о приходовању и подсетио да је у децембру исплатила 6,7 милијарди дивиденди.

„Пошто смо у новембру 2021. исплатили 4,8 милијарди дивиденди, ми смо фактички у 13 месеци исплатили скоро 100 милиона евра дивиденди“, рекао је он.

То показује, истиче, да се компанија јако добро организовала и да није имала последице финансијске кризе, као и да има доста капацитета да се шири у предстојећем периоду, када се очекује смиривање одређених трендова.

Услед финансијске кризе, неки пројекти Телекома су ипак померени, рекао је Лучић подсетивши да је компанија имала план да у 2022. години изађе на европску берзу и изда корпоративне обвезнице.

Најавио је да ће комапнија на берзу изаћи у апрлу или мају са финансијким извештајем из 2022. године.

„Сматрам да би то било добро за нашу компанију, јер излазак на берзу значи још већу транспарентност пословања, поготову што желимо да будемо светски играчи, али с обзиром на нестабилно тржиште капитала на берзама и да ми и даље добијамо боље услове од самих комерцијалних банака, иако имамо све припремљено и прошли смо рејтинг агенције, померили смо тај план за следећи април или мај“, навео је Лучић.

Додао је да компанија јако добро стоји финансијски, због чега није било пресије да мора што пре да изађе на берзу и додатно се задужује издавањем корпоративних обвезница. Лучић очекује да ће се берза у предстојећем периоду стабилизовати.

Она је истакао да је компанија највећи део инвестиција у последње четири године завршила када је било најбоље финансирање и да ће смањити свој дуг током 2023. године.

„То нам је врло битно за боље транспаретно пословање и привлачење неких америчких компанија, које би узеле те корпоративне обвезнице и онда би то био додатан стимуланс да се још боље ширимо”, закључио је Лучић.

Када је у питању продукција, Лучић оцењује да је читава српска продукција померена на виши ниво када је на том тржишту наступио Телеком, као и да се никада није више снимало квалитетних филмова и серија.

„Мислим да ћемо да наставимо са тим трендом. Могу да се похвалим да већ сада, иако смо млада продукција, продајемо наше серије на пет континената”, истакао је Лучић.

Нагласио је да је продукција Телекома остварила сарадњу са две платформе – продала је две серије Дизни Плусу и једну Амазону.

Лучић каже да су наши филмови и серије, захваљуљући кретивним тимовима – од редитеља преко сценариста до талентованих глумаца, продукционо истог квалитета као и „HBO“ и Нетфликс производи.

„Све више креће промоција неших филмова и серија у свету. Наши филмови и серије постају једна врста нормалности на платформама, а посебно ми је драго што смо читав регион довели у Београд и што је Београд постао филмско-продуциони центар“, казао је Лучић.

На питање да ли има неку личну или професионалну жељу за 2023. годину, Лучић истиче да на пословном плану жели да Телеком Србија потане светски телекомуникациони играч, док приватно жели да више времна проводи са својом породицом.

Srbija za novu rezidenciju dala skoro 8 miliona

Преузмите андроид апликацију.