Водећи произвођачи аутомобила су, упркос посрћућој привреди и лошој геополитичкој ситуацији од јула до октобра уписали одличну продају и „тромесечје из снова”.
Мада је светска привреда почела осетно да посрће у трећем кварталу ове године, а геополитичка ситуација изразито лоша, водећи произвођачи аутомобила у свету су имали „тромесечје из снова”, оценила је консултантска кућа Ернст и Јанг.
Снабдевање полупроводницима се полако поправља, а притом је у успону продаја скупих модела из премиум сегмента, наводи агенција ДПА.
„Сада видимо да се велики део потрошача на важним тржиштима суочава са озбиљним падом куповне моћи. То значи да све мање људи може или жели да купи нови аутомобил”, рекао је Петер Фус, саветник у Ернест и Јангу.
Произвођачи луксузних аутомобила вероватно неће, за разлику од осталих, учествовати у борби за купце попустима. Од јула до септембра ове године, 16 посматраних компанија остварило је рекордну укупну добит и продају, наводи се у студији.
Далеко испред свих је био Мерцедес-Бенц, са 5,2 милијарди евра оперативног профита, испред Фолксвагена са 4,7 док је БМВ са 3,7 милијарде на петом месту. Са друге стране, највећи светски произвођач, Тојота, остварио је пад профита од чак 25 одсто.
Чак и на, у последње време уздржаном, кинеском тржишту продаја је кренула на боље, растом од 28 одсто у односу на 2021. и после периода рецесије.
Мерцедес је у Кини уписао највећи плус, од 67 одсто. Међутим, компанија из Штутгарта је недавно морала да снизи цене за неке тамошње моделе. „У Кини одавно не цветају руже, тржиште је веома конкурентно и захтевно“, рекао је Фус.
Преузмите андроид апликацију.