Почетна > Нови Сад

Културна сцена Нови Сад

Марији Меденици за „Неодустајање” главна награда фестивала „Be:femon”

Глумица Српског народног позоришта Марија Меденица, на 10. фестивалу монодраме у Бечеју „Be:femon” освојила је главну награду за своју монодраму „Неодустајање” у којој потписује текст, режију и глуму.
Фото: СНП

Како се наводи у образложењу жирија, у саставу: Душанка Глид Стојановић, глумица (председница жирија), Тамара Крцуновић, глумица и Арон Балаж, глумац – Меденица је својом „лапараскопском вештином ушла у ћелијску потребу позоришта да траје у свим временима и да се увлачи кроз пукотине и дилеме протагонисткиње и њене (анти)улоге и снаге да истраје упркос свему, продирући истинито и храбро у духовиту игру о томе.

Свесно жртвујући свој сценски его за нешто надасве људско, емпатично, солидарно и нежно у позиву глумца/глумице, изразила је зрео уметнички став и велику креативност”.

Be:femon је последњих година најзначајнији фестивал монодраме у региону јер окупља најбоље представе и најзначајније уметнике. Селекција је увек јака и на радост публике се увек изводи велики број веома квалитетних и уметнички вредних представа.

Жири је увек пажљиво биран, а најважнији су округли столови где се дискутује о учинку.

То сваком извођачу значи – да добије повратну информацију о свом делу. Желим да честитам свим колегама који су учествовали ове године, јер је невероватна енергија уложена у стварање сваке монодраме, а кад си селектован за Бечеј, онда је то огромна потврда да заиста вреди сав труд.

Награде су увек последица нијанси. Захвална сам жирију и дивној бечејској публици која нам је дала веома високу оцену. А надама се да ће након овог признања, „Неодустајање” бити видљивија представа и да ће привући публику”, рекла је глумица Марија Меденица.

Монодрама „Неодустајање” тематизује феномен позоришта из закулисне перспективе и представља на неки начин „вирење кроз кључаоницу“ у интимни простор једне глумице. Њено стасавање у уметничком свету испуњено је бројним изазовима и дилемама, а најважнија одлука коју треба да донесе је да ли да одустане од позоришта.

Како још жири наводи, јубиларни десети „Be:femon” и његов симболички поднаслов „Премотавање: Rewind“ „заиста премотава и убрзава магнетофон сећања и анализира човечанство 20. и 21. века, издвојивши чак четири ауторска пројекта чији ствараоци, поред изведбе, потписују текст или режију или оба (Марија Меденица, Сања Милардовић, Гјоргји Јолевски, Аљоша Ђидић).

Овогодишњи „Be:femon” усмерава рефлектор на теме које нам осветљава, као сваки утемељен фестивал, првенствено селекцијом уметника, њиховог ауторског промишљања и избора тема које обрађују, што га без сумње чини регионално репрезентативним фестивалом.

Те теме стављају у фокус вртлог догађаја о социјалном, политичком, економском, културном положају жене ствараоца, њеном статусу и њеним правима, о њеном идентитету – и о њеној борби која као помахнитала локомотива јурца у овом скроз новом времену-невремену”.

Представу „Неодустање” љубитељи театра могу погледати на редовном репертоару Српског народног позоришта.

Šta je sve u planu za izgradnju po GUP-u na Klisi? 

Преузмите андроид апликацију.