Људи понекад и заборављају колико је за Нови Сад, али и остатак Војводине и Србије значајна изградња пута Нови Сад – Бачка Паланка и новог моста до Нештина.
Баш због изградње моста преко Дунава између Петроварадина и Каћа, постало је извесно да ће у наредним годинама, тачније до 2025, Нови Сад решити транзит на свом источном и јужном ободу и кроз изградњу Фрушкогорског коридора.
Северни руб градског подручја решен је изградњом саобраћајница парарелно са ауто-путем Е-75, а како би транзит тотално избегао градског подручје мора се изградити обилазница око западних делова Новог Сада.
Нови мост у продужетку Булевара Европе носи у свом службеном називу „обилазница“. Да ли због планског наслеђа или због обилазнице око Сремске Каменице која ће излазити на њега, није ни важно.
Поставља се питање да ли то може бити западна обилазница око Новог Сада, пошто у данашње време, за разлику од пре више од пола века како је назив настао, Булевар Европе и нови мост полове град практично на пола.
Према плану, западна обилазница била би заправо измењена траса дела једног од најбитнијих путева у Војводини, пута 1Б-12 илити пута Нови Сад – Бачка Паланка.
Та траса би ишла од постоћејег нешто пре Бегеча, гледано из правца Бачке Паланке, али би северним ободом заобишао Бегеч, Футог, Ветерник, прошао између Сајлова и Руменке, па преко Канала ДТД изашао на претходно поменуте саобраћајнице дуж ауто-пута Е-75.
Такође, ради се и на изградњи моста на Дунаву између Бачке Паланке и Нештина и тиме се стварају нове везе север – југ на крајњем западу Војводине.
Ово је значајно и за сам Нови Сад, јер је удаљеност између ових градова мала, а географски положај Бачке Паланке је изузетно повољан и значајан баш због своје близине хрватској граници.
Самим тим, проток робе људе ће условити да брже реше питање западне обилазнице и прилично оптерећеног пута.
Западна обилазница засигурно „стиже“ у наредних неколико година.
До тада, теретна возила из правца запада користиће и даље новосадске булеваре и улице на Новом насељу и Детелинари као транзитни правац, а уз то Ветерни, Футог и Бегеч.
Изградња мостова, решавање јужне и источне обилазнице, Новом Саду, тешко да би преостала значајнија инвестија у саобраћајну инфраструку, а овај правац доспео је на прво место на листи приоритета.
До тога је дошло и због саме повезаности између Бачке Паланке и Новог Сада, имајући у виду колико људи путује свакодневно на овој релацији на посао, факултете, у школе…
Значај овог пута је подједнако важан како за Нови Сад тако и за целу Србију.
Novi Sad, uz četvrti, dobija i peti most na Dunavu: Radovi već počeli (VIDEO)
Преузмите андроид апликацију.