Почетна > Србија
Србија

Војска Србије набавила америчка оклопна возила

На приказу способности Војске Србије „Штит 22“ приказано је пет оклопних возила „BearCat“ која ће користити војна полиција ВС.
Фото: PrtSc/Balkanska bezbedonosna mreža

Ово је први пут у модерној историји да војна полиција почиње да користи и оклопна возила америчке производње, пише Балканска безбедносна мрежа.

Јединице војне полиције ВС су 3. и 5. батаљон у Копненој војсци, 25. батаљон војне полиције у Гарди и Одред војне полиције специјалне намене Кобре.

Испред возила у Батајници налазили су се припадници 5. батаљона војне полиције.

Фото: WikimediaCommons/Matti Blume

Једино оклопно возило које тренутно користи војна полиција је ВПБ М-86 наслеђен још из времена ЈНА и користе га 3, 5 и 25. батаљон.

Министарство одбране и Војска Србије 2020. набавиле су неоклопљена теренска возила из Русије „UAZ Patriot“ и то 56 комада и један од најмасовнијих корисника су управо јединице војне полиције.

Возило производи америчка фирма „Lenko Armor“ специјализована за израду лаких оклопних возила за специјалне јединице војске и полиције. Није позната цена, као ни да ли ради о донацији или су возила набављена на тржишту.

Како пише Балканска безбедносна мрежа, тек предстоји испитивање возила у Техничком опитном центру, после чега следи званични пријем у јединице ВС.

У Батајници је приказана полицијска верзија оклопњака „BearCat G3“, са решеткастима додацима на шофершајбни и бочним вратима.

Возило може да превезе 10 до 12 потпуно опремљених војника и намењено је пре свега за мисије у руралним срединама и тешко проходном земљишту.

Фото: PrtSc/Balkanska bezbedonosna mreža

Под је раван, тако да се може користити и за превоз рањеника или габаритног терета.

У званичном каталогу произвођача, у секцији „Police and Governemnt“ где спада „BerKet G3“ наводи се по жељи купца возила могу да се ураде разноврсне надоградње.

Основна предност Беркета, јесте да је направљен на шасијама тешких цивилних камиона, најчешће марке Форд и тако су возила много јефтинија и једноставнија за одржавање од класичних оклопних возила.

Поседује погон на сва четири точка и дизел мотор V8.

Максимална брзина кретања на путу је 145 километара на час, што ретко које лако оклопно возило може да постигне.

Остале возне карактеристике, димензије, тежину или потрошњу горива, произвођач не наводи у званичним подацима.

У већини возила, када се говори о оклопној заштити, најчешће се наводи ниво заштите „NIJ 4 ili B6“ – од пројектила из руске снајперске пушке Драгунов 7,62 x 54 мм или противпанцирног зрна калибра 7,62×62 за далекометну снајперску пушку.

Такође, по жељи купца могуће ја поставити и пасивни систем противоклопне заштите, односно металну решетку или кавез, који штити посаду од дејства лаких противоклопних лансера.

Такође, могућа је монтажа платформи за упад у зграду, мердевина или помагала за инжењеријске машине.

Најчешћи корисници возила у Америци су специјалне полицијске јединице „SWAT“ (Special Weapons and Tactics) у више градова и савезних држава.

Користе га и ФБИ, Служба домовинске безбедности (Homeland Security) и канцеларије службе Амерички шерифи (US Marshalls) која се бави транспортом опасних затвореника и терета.

У Војсци САД корисници су јединице које су задужене за обезбеђење аеродрома, најважнијих стратешких објеката, конвоја и за мисије брзог реаговања.

Dan sećanja na žrtve ustaških zločina u Donjoj Gradini

Преузмите андроид апликацију.