Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Новосадски цивилни аеродром ипак ће бити на Ченеју

Према наводима из Регионалног просторног плана АП Војводине за период од 2021. до 2035. године, који је на јавном увиду, у плану су цивилни аеродроми општег типа у Ченеју, код Новог Сада, Вршцу и Суботици.
Фото: WikimediaCommons/Goran.Smith2

Поменути аеродроми планирани су као „чворишта у регионалном систему ваздушних лука, првенствено за путнички саобраћај (чартер летови), мањих авиокомпанија“.

Подсетимо, према Просторном плану Србије, документу вишег реда који је предат на јавни увид прошле године, градња новосадског аеродрома планирана је на другој локацији, на око 15 км југоисточно од највећег града Војводине, у непосредној близини ауто-пута А1, на потезу Ковиљ – Шајкаш – Будисава.

Међутим, на питање еКапије због чега је одабран Шајкаш, а не Ченеј, из Министарства су тада навели да ће „тачна локација аеродрома бити утврђена у даљој изради планске и техничке документације“.

Како је наведено у плану, у светлу пренамене/реструктуирања војних аеродрома (Сомбор, Бела Црква), под управом Министарства одбране, непходно је планирати ове ваздушне терминале у мрежи перспективних аеродрома мешовите (опште/спортске) намене.

Планирану мрежу објеката ваздушног саобраћаја употпуњују спортски аеродроми/летилишта : Зрењанин (Ечка), Кикинда (Дракслеров салаш), Панчево (Утва), Сремска Митровица (Велики Радинци), Бела Црква (Чешко Село), Ковин, Бечеј (Фантаст), Нови Бечеј (Бочар), Рума, као и аеродроми „на другим локацијама на којима постоје могућности, заинтересованост и економска оправданост“.

Положај ових аеродрома је врло значајан и са гледишта садашње и будуће туристичке и пословне понуде АП Војводине, с обзиром на близину атрактивних природних, туристичких локалитета и насеља и могу се укључити у регионалну понуду, наведено је у документацији.

Приоритети и статешко развојни пројекти прве етапе спровођења плана су:

– формирање цивилног аеродрома Нови Сад – Ченеј;
– реконструкција/изградња аеродрома Вршац.

Стратешки приоритети после 2025. године су:

– реконструкција/изградња аеродрома Панчево;
– реконструкција/изградња аеродрома Зрењанин (Ечка).

Само Вршац има одређене могућности за међународни ваздушни саобраћај

У АП Војводини, само аеродром Вршац има одређене могућности за међународни ваздушни саобраћај. Остала летелишта користе се за спортске и делимично за одређене привредне активности.

Вршачки аеродром има асфалтну писту дужине 1.000 м и ширине 25 м. Осим тога, у АПВ постоје и аеродроми у Сремској Митровици, Новом Саду, Бечеју, Зрењанину, Белој Цркви, Кикинди и Суботици.

Како се наводи у Регионалном просторном плану, „савремена кретања у авионском путничком саобраћаја указују да постоји потреба за изградњом мањих аеродрома који могу користити нискобуџетне компаније“. Ово би, додаје се, „свакако допринело и повећању приступачности одређених региона, а допринело би и развоју туризма“.

Проблем представља недостатак планске документације за оспособљавање појединих аеродрома, као и недостатак концепта развоја.

Принципи развоја ваздушног саобраћаја

Принципи развоја ваздушног саобраћаја на територији АП Војводине су ефикасност и безбедност, усмереност ка кориснику, економичност, усмереност ка заштити животне средине, интегрисаност са окружењем и другим видовима саобраћаја и квалитетно надгледање и управљање, стоји у документацији.

Планска решења за војвођанске аеродроме су:

1. проширење, модернизација и опремање локације аеродрома Ченеј LYNS у Новом Саду;

2. израда одговарајуће документације на основу које ће се додатно дефинисати и утврдити које аеродроме из постојеће мреже треба у функционалном смислу модернизовати и реконструисати у циљу даљег остваривања равномернијег регионалног развоја, јачања територијалног интегритета и развоја система ваздушног транспорта;

3. додатна провера могућности коришћења постојећег војног аеродрома у Сомбору у цивилне сврхе.

Potpisan ugovor o izgradnji četvrtog mosta u Novom Sadu

 

Преузмите андроид апликацију.