Жене су генерално савеснији возачи од мушкараца, међутим, у последње време за воланом се све више затичу и жене које имају алкохол у крви или су чак под дејством наркотика.
Иако влада мишљење да су жене опрезнији возачи од мушкараца све их је више за воланом у алкохолисаном стању или под утицајем наркотика, нарочито у ноћним сатима, и све је више жена које возе ризично.
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја рекао је за да, ако се погледа статистика, може се видети да је тек свака 14. жртва у саобраћају жена за воланом.
„Жене су генерално много савеснији и безбеднији возачи, међутим, примећено је да није реткост у последње време да се за воланом затичу припаднице лепшег пола са алкохолом у крви или чак и под дејством наркотика“, навео је Окановић.
Према његовим речима, возачи великих и скупих аутомобила користе чињеницу да остали возачи зазиру од њих, па на то нису имуне ни жене, међутим, није то само њихова специфичност да се бахате у скупим аутомобилима.
„Ја мислим да нису сви у луксузним аутомобилима бахати, већ они лакше упадају у око. Међутим, жене јесу и савеснији и безбеднији возачи“, подвукао је.
Говорећи о женској психологији за воланом, истакао је да мушкарци возе бахато да би се доказали, док жене имају свој циљ и зато возе бахато.
Често се дешава, истиче, да на пешачком прелазу мајкама са дететом пре стане мушкарац него жена у колима.
„Имамо примере бахатог понашања и код једних и код других, али жене су свакако савесније“, напоменуо је Окановић.
Неопходно је омасовљавање видео-надзора
Коментаришући појаву да су се на друштвеним мрежама појавиле групе које обавештавају где се налази саобраћајна полиција, рекао је да није проблем што возачи знају где се налази полиција, већ што знају где се не налази и тамо се дешавају најтеже саобраћајне несреће и тамо се возачи понашају несавесно.
Према његовом мишљењу, неопходно је омасовљавање видео-надзора.
„Протекле године најмање погинулих је на територији Београда од када се води статистика. Још нису урађене анализе зашто је тако, али неке претпоставке говоре у прилог томе да је управо стављање масовног видео-надзора допринело томе“, навео је Окановић.
Апеловао је на родитеље да дају добар пример својој деци како се треба понашати у саобраћају.
Menjač nije naslon za ruke i još devet grešaka koje mogu skratiti životni vek naših automobila
Преузмите андроид апликацију.