Почетна > Живот и стил
Живот и стил

10 најчуднијих закона о вожњи које треба знати приликом путовања у иностранство

Свака држава има бројна правила вожње која првенствено имају за циљ да повећају безбедност на путевима и обезбеде поштовање других. Међутим, закони у неким земљама могу звучати чудно како локалним возачима, тако и посетиоцима. Стручњаци из компаније за податке о аутомобилима царВертицал наводе неке од најзанимљивијих закона о вожњи из целог света.
Фото: Pexels/jeshoots-com
Спора вожња кроз баре

Многи пешаци су вероватно доживели непријатну ситуацију да их запљусне аутомобил који јури док пада киша. У Уједињеном Краљевству, такви неодговорни возачи могу да привуку пажњу полиције: у зависности од околности, могу се суочити са казнама у распону од 100 до 5.000 фунти, као и добити казнене поене.

Строга забрана буке

Швајцарци изузетно поштују ноћни мир и имају бројне законе којима се ограничава бука. Од 22 сата до 7 сати ујутро не смеју се гласно затварати врата, хауба или пртљажник аутомобила.

Осим тога, возачима је забрањено нагло убрзавање и ремећење мира у стамбеним зонама. На семафору, мотор возила мора бити угашен.

САД има најчудније прописе

Необични прописи о аутомобилима су најчешћи у Америци. У Јангстауну у држави Охајо, забрањено је да аутомобил остане без горива. Градска власт подстиче возаче да у резервоару имају довољно горива како возила не би остала на раскрсницама и тиме угрозила друге учеснике у саобраћају.

Издавање персонализованих регистарских таблица у Њу Џерзију одвија се под строгом контролом. Ако возач добије казну за вожњу у пијаном стању или неодговорну вожњу, персонализоване таблице му се забрањују на период од 10 година.

Спавање, пресвлачење и кување у возилу су противзаконити у Фенвик Ајланду, у савезној држави Делавер.

Пуна концентрација на вожњу

Скретање пажње током вожње може отежати контролу возила, па неке земље предузимају мере за заштиту возача од сопствене непажње. На Кипру је забрањено конзумирање хране или пића за воланом.

Избацивање руке кроз прозор

У Аустралији је возачима законом забрањено да возе са делом тела изван возила. Овај закон има за циљ смањење броја несрећа при проласку аутомобила поред других возила. Једини изузетак је када мигавци на возилу не раде, а возач треба да сигнализира намеравану промену смера вожње осталим учесницима у саобраћају.

Камере у возилу нису дозвољене свуда

У Швајцарској је забрањено континуирано снимање саобраћаја помоћу ауто-камере, која се може укључити само за снимање важних догађаја на путу. Лица која се снимају морају о томе бити обавештена. Тешко је рећи како се ово спроводи у пракси, чак и Швајцарцима.

– Док неке земље дозвољавају возачима да користе ауто-камере као доказ околности саобраћајног инцидента, у другима је њихова употреба строго контролисана или потпуно забрањена – каже Матас Бузелис, стручњак за тржиште возила из компаније carVertical.

Португалско законодавство је можда најстроже у овом погледу – снимање других учесника у саобраћају је забрањено, а камера се уопште не сме држати у аутомобилу. У Луксембургу је такође забрањена употреба ауто-камера, иако их је дозвољено држати у аутомобилу.

У Немачкој и Белгији, камере у аутомобилима су дозвољене, али закони јасно дефинишу употребу снимљеног материјала како би се заштитила приватност снимљених лица.

Разговори у аутомобилу

Пад концентрације возача је узрок многих саобраћајних несрећа. Да би се смањио број саобраћајних несрећа, у Француској је 2015. године уведен закон који забрањује коришћење слушалица током вожње.

Према том закону, возач који разговара телефоном, чак и уз помоћ хендсфри опреме, не може се у потпуности концентрисати на управљање возилом и ризикује да изазове саобраћајну несрећу. Ова забрана се односи и на возаче других возила, укључујући бициклисте.

Саобраћај дозвољен само одређеним данима

У борби против великих саобраћајних гужви, у Манили, главном граду Филипина, спроводи се контрола коришћења одређених путева у зависности од дана у недељи. На пример, возилима чије се таблице завршавају бројем 1 или 2 забрањено је коришћење одређених путева понедељком од 7 до 19 часова. Међутим, неки возачи заобилазе овај закон тако што користе два аутомобила и бирају онај који је дозвољен тог дана.

У азијским земљама има и других покушаја да се ограничи кретање аутомобила. На пример, у Џакарти, у Индонезији, неке улице и путеве могу да користе само аутомобили са најмање 3 особе.

Одржавање чистоће аутомобила је неопходно

На путовању у Румунију, возачи треба редовно да одржавају чистоћу аутомобила. Ако полицијски службеници виде да су стакла на возилу прљава и могу да ометају видљивост, возач ће бити кажњен.

Закон не прецизира ниво прљавштине који је потребан да би се привукла пажња полиције, па саобраћајни службеници процењују сваки случај појединачно.

Сигурносни појасеви нису потребни на леду

У Естонији се током зиме постављају посебни ледени путеви којима возачи могу да прелазе језера или реке на одређеним местима и тако брже стигну до одредишта. Законима се строго регулише путовање по леду, па возачи треба да буду веома опрезни.

Претицање других возила није дозвољено на залеђеним путевима, а појасеви се не смеју везивати током путовања. Залеђени путеви се могу користити само током дана, а видљивост мора бити најмање 300 метара. Путовање по леденим путевима је забрањено у магловитим данима, када је видљивост свега неколико десетина метара.

– Иако услов о невезивању појаса на леду може звучати чудно, њиме се повећавају шансе да побегнете из возила у случају да аутомобил пропадне кроз лед током несреће – каже Бузелис.

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке