Kada je pre tri dana po otvaranju Sajma automobila u Beogradu objavljena vest da je Poreska uprava zatvorila pojedine štandove, mnogi su se zapitala da li je stvarno moguće da se žutom trakom oblepi prostor gde su izloženi najnoviji modeli najskupljih automobila. I kome je uopšte moglo da padne na pamet da ne izda fiskalni račun, ako je neko već pazario neku limuzinu.
S druge strane, bilo je i onih koje je zanimalo da li uopšte može da se ukuca u fiskalnu kasu 300.000 i više evra za neki od modela izloženih pod kupolama sajma i za to izda fiskalni isečak, ili se to radi drugačije, kada je reč o vrlo skupoj robi.
Upitani koji su tačno štandovi zatvoreni, iz Poreske uprave odgovaraju da je izvršena poreska kontrola evidentiranja prometa preko fiskalnih kasa i da su tom prilikom utvrđene nepravilnosti. Odmah su izrečene mere privremene zabrane obavljanja delatnosti kod četiri obveznika. I to na štandovima koji su prodavali auto-kozmetiku i robu široke potrošnje namenjenu vozilima.
Budući da se cena automobila kreće do 300.000 evra koliko košta takozvani „trozubac” – za svaki zub po 100.000 evra, kako piše portal 24/7, a da nešto jeftiniji „majbah” staje 263.000 evra, kao i da „porše” može da se pazari za oko 260.000 evra, da li kupci ovih automobila uopšte dobijaju fiskalni isečak?
Upitan da li se za ove limuzine takođe izdaje fiskalni račun, Đerđ Pap, poreski stručnjak i jedan od bivših direktora u Poreskoj upravi, odgovara: „Isto je kupovali jogurt ili skupi automobil. Račun mora da se izda.”
„Dakle, za bilo koju skupu mašinu poput ovih koje se ovih dana mogu videti po kupolama sajma, bez obzira na to da li košta 300.000, 500.000 ili više hiljada evra mora da se izda fiskalni račun i to ukoliko vozilo pazari fizičko lice. Ukoliko automobil kupuje preduzetnik ili pravno lice, onda to papirološki ide drugačije. Ali u slučaju da bilo ko od nas kao običan građanin dođe i izabere za sebe vozilo čim plati dobija fiskalni isečak”, naglašava Pap.
Preuzmite android aplikaciju.