Око 35% Американаца сматра да је култура давања напојница измакла контроли – што је повећање од пет процентних поена у односу на прошлу годину – док нешто мање од две трећине има негативно мишљење о напојницама, показало је ново истраживање Бенкрејта.
Ове године, 59% Американаца има негативан став према барем једном аспекту давања напојница – од мишљења да би предузећа требало боље да плаћају своје запослене, преко иритације због унапред унешених екрана за напојнице, до конфузије о томе колико треба дати напојнице – што је мало мање у односу на 66% прошле године, показало је истраживање.
Старије генерације попут бејби бумера и генерације X имају негативнији став о давању напојница – са 72% и 62% редом, који имају барем једно негативно мишљење – у поређењу са млађим генерацијама, као што су миленијалци и генерација З, од којих 51% и 45% имају барем један негативан став.
Иако се проценат људи који увек дају напојнице за услуге попут шишања, обедовања у ресторану са послугом или вожње таксијем благо повећао у односу на прошлу годину, сваки од тих процената је опао за најмање седам процентних поена у поређењу са 2021. годином.
Квалитет услуге је и даље највећи фактор за већину оних који дају напојнице, показало је истраживање, са 64% људи који кажу да количина напојнице зависи од услуге, док само 10% каже да увек дају исти износ, без обзира на квалитет услуге.
Иако генерација Z и миленијалци имају мање негативних мишљења о давању напојница, они такође мање доследно дају напојнице у неким ситуацијама у поређењу са старијим генерацијама. Истраживање је показало да 78% припадника генерације X и 86% бејби бумера кажу да увек дају напојнице конобарима, у поређењу са само 35% припадника генерације Z и 56% миленијалаца.
И до 34% испитаника је иритирано због унапред унешених екрана за напојнице што, истраживање показује, може довести до мање напојнице. Само 14% људи је рекло да дају више напојнице када им се прикаже унапред подешен екран, док 25% људи каже да дају мање или уопште не дају напојнице када им се прикаже такав екран.
Од пандемије ковид-19, Американци су изразили фрустрацију због све већих очекивања да треба да дају напојнице за више ствари него пре пандемије. Студија Pew Research Center-а прошле године је показала да више од 70% Американаца каже да се напојнице очекују на више места сада него пре пет година, а феномен је чак добио надимак „инфлација напојница“ (енг. „типфлатион“).
НПР је известио да је пандемија довела до већег давања напојница јер су људи покушавали да изразе захвалност онима који су и даље радили током пандемије, а технологија – попут унапред подешених екрана за напојнице које људи не воле – такође је олакшала подстицање на давање напојница.
Тед Росман, виши аналитичар Бенкрејта, рекао је у саопштењу за медије поводом истраживања да је „давање напојница постало скривени порез“, додајући да су компаније невољне да више подижу цене и да могу користити давање напојница као начин да осигурају да радници зарађују новац „без потребе да послодавац сноси трошак“.
Преузмите андроид апликацију.