Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Знате ли шта је типфлација? И да ли је измакла контроли

Око 35% Американаца сматра да је култура давања напојница измакла контроли – што је повећање од пет процентних поена у односу на прошлу годину – док нешто мање од две трећине има негативно мишљење о напојницама, показало је ново истраживање Бенкрејта.
Фото: Pexels/RDNE

Ове године, 59% Американаца има негативан став према барем једном аспекту давања напојница – од мишљења да би предузећа требало боље да плаћају своје запослене, преко иритације због унапред унешених екрана за напојнице, до конфузије о томе колико треба дати напојнице – што је мало мање у односу на 66% прошле године, показало је истраживање.

Старије генерације попут бејби бумера и генерације X имају негативнији став о давању напојница – са 72% и 62% редом, који имају барем једно негативно мишљење – у поређењу са млађим генерацијама, као што су миленијалци и генерација З, од којих 51% и 45% имају барем један негативан став.

Иако се проценат људи који увек дају напојнице за услуге попут шишања, обедовања у ресторану са послугом или вожње таксијем благо повећао у односу на прошлу годину, сваки од тих процената је опао за најмање седам процентних поена у поређењу са 2021. годином.

Квалитет услуге је и даље највећи фактор за већину оних који дају напојнице, показало је истраживање, са 64% људи који кажу да количина напојнице зависи од услуге, док само 10% каже да увек дају исти износ, без обзира на квалитет услуге.

Иако генерација Z и миленијалци имају мање негативних мишљења о давању напојница, они такође мање доследно дају напојнице у неким ситуацијама у поређењу са старијим генерацијама. Истраживање је показало да 78% припадника генерације X и 86% бејби бумера кажу да увек дају напојнице конобарима, у поређењу са само 35% припадника генерације Z и 56% миленијалаца.

И до 34% испитаника је иритирано због унапред унешених екрана за напојнице што, истраживање показује, може довести до мање напојнице. Само 14% људи је рекло да дају више напојнице када им се прикаже унапред подешен екран, док 25% људи каже да дају мање или уопште не дају напојнице када им се прикаже такав екран.

Од пандемије ковид-19, Американци су изразили фрустрацију због све већих очекивања да треба да дају напојнице за више ствари него пре пандемије. Студија Pew Research Center-а прошле године је показала да више од 70% Американаца каже да се напојнице очекују на више места сада него пре пет година, а феномен је чак добио надимак „инфлација напојница“ (енг. „типфлатион“).

НПР је известио да је пандемија довела до већег давања напојница јер су људи покушавали да изразе захвалност онима који су и даље радили током пандемије, а технологија – попут унапред подешених екрана за напојнице које људи не воле – такође је олакшала подстицање на давање напојница.

Тед Росман, виши аналитичар Бенкрејта, рекао је у саопштењу за медије поводом истраживања да је „давање напојница постало скривени порез“, додајући да су компаније невољне да више подижу цене и да могу користити давање напојница као начин да осигурају да радници зарађују новац „без потребе да послодавац сноси трошак“.

Šta se dešava sa organizmom kada zaustavljamo kijanje? Doktorka objasnila zbog čega to ne treba da radimo

Преузмите андроид апликацију.

Ознаке