Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Знате ли којим премијум брендовима аутомобила најбрже пада вредност?

Чим нови аутомобил изађе из салона, одмах губи добар проценат малопродајне цене. Док вредност возила наставља да се смањује током времена, неким брендовима она брже пада.
Фото: Unsplash/Valdemaras Januška

Да бисмо утврдили којим брендовима аутомобила највише пада вредност, анализирали смо више од 72 милиона јединица података између 2019. и 2022. године у САД, Европи и Аустралији.

Ево шта су главни закључци:
Фото: PrtSc/carVertical

Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) и MINI (-85,5%) су 3 бренда којима најмање пада вредност, дакле они задржавају највећу вредност кад се најнижа тржишна вредност аутомобила одузме од почетне цене.

Тако ће, на пример, Porsche изгубити само 64,4% своје вредности током година, док ће Lexus изгубити 89,9% своје вредности.

„Иако Porsche производи спортске аутомобиле, његови модели су довољно практични за свакодневну вожњу. 911 је вероватно један од најлегендарнијих аутомобила у аутомобилској историји, са огромним бројем обожавалаца. Није ни чудо што је потражња већа од понуде. Поршеови аутомобили су поуздани, издржљиви и имају препознатљив изглед који привлачи купце“, објашњава Матас Бузелис из фирме carVertical.

Класичнији брендови, као што су Hyundai и Toyota, такође се појављују међу возилима са високом преосталом вредношћу.

Та возила су приступачнија и обично имају ниже трошкове одржавања, што повећава њихову пожељност међу купцима половних аутомобила.

Док неки премијум брендови као што су Jaguar, Land Rover и Lexus имају тенденцију да им мање пада вредност, то није увек случај.

Mnogi premijum brendovi automobila gube više vrednosti u odnosu na svoje jeftinije konkurente
Фото: PrtSc/carVertical

Као што графикон показује, брендови аутомобила којима највише пада вредност током година су Chrysler, Audi и Seat.

На пример, максимални пад вредности новог Chrysler-а ће на крају бити -96,8% (у просеку за 25 година), што га чини брендом који губи већину своје вредности на тржишту.

У ствари, око половине брендова на лошијем крају ове табеле којима пада вредности аутомобила, су премијум класе.

Иако потрошачи воле Infiniti, BMW и Volvo, њихова вредност се временом значајно смањује.

Ради поређења, аутомобили марке Toyota достижу најнижу вредност са 19 година, док је код BMW-а то 21. година.

Ипак, возила марке Toyota губе око 88,7% вредности, док код BMW-а тај постотак износи 93,8%.

Који фактори узрокују те разлике?

„BMW и други брендови луксузних аутомобила обично имају функције и технолошка побољшања која купци половњака не цене. Ако можете да приуштите нови BMW, Mercedes-Benz или Land Rover, вероватно желите сав луксуз и иновације које можете да добијете. Особа која тражи полован аутомобил даје предност цени и трошковима одржавања у односу на све непотребне функције. Зато је половна Тојота за многе купце привлачнија од BMW-а“, каже М. Бузелис

Власници Аудија (-96,2%), Сеат-а (-95,8%) и Шкоде (-95%) такође не треба да очекују да добро прођу приликом продаје својих старих возила.

Половни аутомобили достижу најнижу вредност у различитим фазама
Фото: PrtSc/carVertical

Према истраживачима компаније carVertical, просечна старост возила којима је највише пала вредност је 20–23 године. Међутим, различити брендови аутомобила достижу најнижу вредност у различитим фазама.

Porsche и MINI најмање коштају кад напуне 15 година. Кад достигну то годиште, вредност поново почиње да им расте. Добро очувани модели могу бити вредна инвестиција. Isuzu, Suzuki, Kia и Dacia су у супротној причи – достижу ценовно „дно“ са 30 година.

Ако се неки модел сматра раритетом, вредност тог аутомобила може значајно да расте током времена.

Деведесетих, BMW је направио само 891 јединицу модела М5 Е34 Touring. Њих 20 је имало посебно име – Електа – и прављени су за италијанско тржиште. Поред 3,8-литарског мотора од 335 KS, ови каравани су такође имали нарочиту боју каросерије и дизајн ентеријера.

Наћи половну Електу данас је као тражење игле у пласту сена. Љубитељи аутомобила треба да буду спремни да потроше најмање 100.000 долара ако мисле да је паркирају у својој гаражи.

Док ће обичан аутомобил вероватно завршити на депонији за 20–30 година, Porsche или Jaguar са документованом сервисном књижицом и беспрекорном историјом временом може постати још вреднији.

Formula 1 od naredne godine na ulicama Las Vegasa!

 

Преузмите андроид апликацију.