Почетна > Свет
Свет

Здравковић: Ограничење цене гаса највише ће да штети самој ЕУ

Енергетичар Милош Здравковић рекао је данас да је одлука ЕУ да ограничи цену руског гаса срачуната да лимитира приходе Руске Федерације, али да она додатно усложњава ионако тешку енергетску ситуацију и да ће се највише одразити на саму Европу.
Фото: Танјуг/AP Photo/Jean-Francois Badias

„Не знам коме оваква одлука може да донесе корист, Европи свакако не. МИслим да су се у ЕУ прерачунали доносећи популистичке мере као што су ограничење цена руске нафте и гаса“, рекао је Здравковић за Тањуг.

Додао је да цене треба да одређује тржиште, а не да се намећу, јер то тешко да ће бити толерисано.

Објаснио је да цена од 180 евра по мегаватсату одговара цени од 2.000 долара за 1.000 кубних метара гаса и напоменуо да је на берзи у Европи данас цена гаса 1.200 долара, а у САД 205,4 долара.

„Прошле године у ово време Србија је руски гас плаћала 270 долара, Немачка 230 долара, а Турска 210 долара за 1.000 кубних метара. Видимо садашње цене и не улазећи у карактер рата у Украјини види се да је дошло до жестоког поремећаја тржишта гаса и нафте. Данас брент нафта на европској берзи кошта 80,782 долара за барел, а америчка ВТИ нафта 75,230 долара, што је разлика од 5,5 долара , а увек је била од 1,3 до 1,7 долара по барелу“, упозорио је Здравковић.

Како је навео, све се то рефлектује на Европу, јер се не ради о производима који немају купца, већ Русија даје 25 одсто светских потреба за гасом и 10 процената нафте.

„Ризикују да Москва одговори прекидом испорука енергената“, истакао је Здравковић.

Он је објаснио да ЕУ увози око 400 милијарди кубних метара годишње, од чега 245 милијарди кубика долази из Русије, или из Казахстана и Узбекистана, али преко територије Русије, јер друга могућност не постоји.

„Помиње се течни гас који је скупљи, али је ту проблем инфраструктуре, односно недостатка пристаништа за танкере са течним гасом. Осим тога, запремина целокупне светске флоте тих танкера је око 400 милијарди кубних метара, колико Европа увози, али где су потребе Јапана, који купује много више гаса него Немачка или Јужна Кореја, која троши приблично као Немачка, а сада је Индија постала велики купац ЛНГ-а, Кина такође …“, рекао је Здравковић.

Он сматра да ће Европа са пуним складиштима ову зиму, која тек почиње, некало презимити, али да ће наредне зиме бити озбиљних проблема са енергентима.

Članovima uprave Lufthanze milionski bonusi uprkos državnoj pomoći

Преузмите андроид апликацију.