Европска унија има зацртане амбициозне климатске циљеве, али питање је у новонасталој ситуацији, ратом у Украјини, рецесијом и привредном неизвесношћу, како ће се тај смер одразити на животе људи с просечним приходима, оних који у аутосалоне компанија ,,Bentley“, ,,Ferrari“, ,,Lamborghini“, па чак и ,,Mercedes“ и ,,BMW“ могу да наврате само да би се дивили њиховим аутомобилима.
Све док њихову фасцинацију не прекине продајни саветник питањем: како вам могу помоћи?
На конференцији ,,ChangeNOW“ о томе је говорио Луца де Мео директор компаније ,,Renault“ и јасно нагласио да строги европски прописи, Еуро 7 норме, директно утичу на цене аутомобила и то поготово на цене возила које су најближе већини европских купаца – мале градске аутомобиле.
,,Израчунали смо шта би Еуро 7 значио за наш портфељ модела према тренутно познатим плановимa. Производња аутомобила би коштала у просеку 1000 евра више и у ,,Renault“ групи имали бисмо трошкове око милијарду евра. Због тога би просечно возило требало да поскупи 1000 евра и то за три до четири грама смањења емисија CO2“, објаснио је на конференције Луца де Мео и додао:
,,Не можете очекивати да ћете стару ,,Nokiu“ с 12 тастера заменити паметним телефоном високе технологије с 5Г везом и екраном од милион пиксела, а затим је понудити јефтиније од старог мобилног“.
Посланици у Одбору за заштиту животне средине Европског парламента су подржали план ЕУ о забрани продаје нових бензинских и дизелских аутомобила од 2035. године, али су гласали против предлога за радикално смањење емисија CО2 унутар ове деценије.
Технологије за смањење емисија су скупе и њихова уградња на моторе или издувне системе би значајно подигла цену аутомобила. Еуро 7 би омогућио смањење емисије CO2 од 67% (у односу на 1990.) на аутомобилима 2030. године, у поређењу са 63% када би актуелни Еуро 6д остао на снази.
Nemački ministri ekologije za ograničenje brzine na autoputu
Преузмите андроид апликацију.