Почетна > Живот и стил
Живот и стил

Зашто сатови на реклами увек показују исто време?

Без обзира на марку сата, аутора рекламе или плаката, модела часовника, сви ће вам показати исто – 10 часова и 10 минута.
Фото: Unsplash/Marek Prygiel

Два експеримента спроведена 2017. организована су у намери да се открије шта је то тако специфично у 10 сати и 10 минута, па је управо овај тајминг постао „дифолт“ опција за све оглашиваче сатова у свету.

У првом експерименту, истраживачи су тестирали хипотезу да ће сат који показује 10 сати и 10 минута изазивати пријатне доживљаје, па самим тим и повећати вероватноћу куповине у односу на сат који рецимо показује 11 сати и 30 минута или 8 часова и 20 минута.

Они су, такође, очекивали како ће казаљке које показују 8 сати и 20 минута имати супротан ефекат, односно изазивати неугодне доживљаје и смањивати вероватноћу куповине.

У другом експерименту настојали су да провере да одређени положаји казаљки сата заиста изазивају одговарајуће емоције.

Фото: Pexels/Lilartsy

Добијени резултати потврђују већину постављених хипотеза. Потврђено је како је 10 сати и 10 минута заиста повезано са угодним доживљајем и намером куповине, јер испитанике подсећа на срећног смајлија.

С друге стране, положај 8 сати и 20 минута подсећа испитаника на тужног смајлија, али не доводи до непријатног доживљаја и смањења вероватноће куповине као што је претпостављено.

Испитаницима су биле приказане и серије фотографија од 20 различитих сатова с истим белим позадинама случајним редоследом.

Водили су бригу о томе да испитаници буду наивни, односно да приликом процена свиђања и вероватноће куповине сата не буду свесни положаја казаљки и њиховог могућег утицаја, што су накнадно и проверили анкетним упитником.

Da li znate uz koju se pesmu najviše plakalo u 2021.?

Преузмите андроид апликацију.